شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"ندای ايرانيان" با محوريت محمد خاتمی، در آستانه دريافت مجوز از وزارت کشور است

ایسنا ـ سخنگوی هيات موسس تشکل «ندای ايرانيان» گفت: اين تشکل سياسی اصلاح‌طلب که با محوريت سيدمحمد خاتمی فعاليت خواهد کرد، در آستانه دريافت مجوز از وزارت کشور است.

هادی حيدری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه تقاضای دريافت مجوز به وزارت کشور داده شده و اين تشکل در آستانه تاسيس و دريافت مجوز از وزارت کشور است، اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبی را بر محوريت سيدمحمد خاتمی ادامه می‌دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين اظهار کرد: ندای ايرانيان چند شاخص دارد که اين شاخص‌ها عبارتند از آرمان‌گرايی، عملگرايی، ميانه‌روی، پرهيز از فرصت‌طلبی و راديکاليسم، اخلاق‌گرايی، اصلاحات تدريجی و گام به گام، اقدامات مسالمت‌جويانه و ضدخشونت‌گرايی، محوريت عقل جمعی و خواست اکثريت جامعه، گفت‌وگو با همه جريان‌های سياسی در چارچوب قانون و توجه به قانون اساسی.

سخنگوی هيات موسس تشکل «ندای ايرانيان» در ادامه با بيان اينکه ما هيچگاه با صندوق رای قهر نمی‌کنيم، گفت: ما اهل تحريم انتخابات نيستيم و صندوق‌های رای را تنها راه دستيابی به دموکراسی می‌دانيم. ما همچنين با حاکميت در عين حفظ هويت اصلاح‌طلبی خود تعامل می‌کنيم و هر جا در اقدامات خود با تضادی از سوی ارکان نظام مواجه شويم تا زمانی که نظام را متقاعد نکنيم آن اقدامات خود را مسکوت می‌گذاريم.

حيدری با اشاره به نقش سيدمحمد خاتمی در اين تشکل سياسی، اظهار کرد: خاتمی هم قدرت اجماع اصلاح‌طلبان را دارد و هم نقش راهبردی دارد. اصلاح‌طلبی مدنظر ما بر اساس تعريف خاتمی تعريف شده است. ما خاتمی را اصلاح‌طلب‌ترين فرد در ميان اصلاحات می‌دانيم زيرا وی اعتدال‌گرا و اخلاق‌گراست و پايداری خود را به نظام ثابت کرده است. ما هيچگاه در پيگيری اهداف اصلاح‌طلبی خود از خاتمی عبور نمی‌کنيم.

به گفته وی، اعضای اين تشکل سياسی در پيگيری اهداف اصلاح‌طلبی خود از مکتب اهل بيت (ع) هم الهام گرفته‌اند.

اين فعال سياسی با بيان اينکه صادق خرازی يکی از اعضای هيات موسس تشکل ندای ايرانيان است، گفت: سمت‌های اصلی اين تشکل هنگامی مشخص می‌شود که ما به صورت رسمی از وزارت کشور مجوز گرفته و مجمع عمومی خود را تشکيل دهيم.

سخنگوی هيات موسس تشکل «ندای ايرانيان» همچنين با بيان اينکه ما هيچگاه از نسل اول اصلاحات عبور نمی‌کنيم، گفت: اقدامات ما در امتداد فعاليت نسل اول اصلاحات است و ما حتما تقاضا می‌دهيم که به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بپيونديم البته در تشکل ندای ايرانيان افراد جوان‌تر فعاليت می‌کنند اما هرگز ما در برابر پدران خود نمی‌ايستيم.

وی در ادامه با بيان اينکه ما همچنين با آقای عارف تعامل خواهيم داشت و از ايشان کمک می‌خواهيم، اظهار کرد: ما زير چتر اصلاحات حرکت می‌کنيم.

حيدری هدف اصلی از تشکيل ندای ايرانيان را محدوديت‌های پيش آمده برای احزاب و فعالان سياسی اصلاح‌طلب دانست و افزود: ما احساس کرديم بايد يک جريان تازه ايجاد شود تا روح تازه‌ای به اصلاحات بدهد. ما هرگز به دنبال انشعاب از نسل اول اصلاحات نيستيم.

سخنگوی هيات موسس تشکل «ندای ايرانيان» در پايان با بيان اينکه ما نواصلاح‌طلب نيستيم، خاطرنشان کرد: ما همان اصلاحاتی را دنبال می‌کنيم که خاتمی تبيين کرده و با کسانی که بخواهند ادبيات نواصلاح‌طلبی را ترويج کنند مرزبندی داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016