پنجشنبه 26 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تاييد تلويحی کاهش صادرات نفت توسط شرکت ملی نفت ايران

درحالی آژانس بين‌المللی انرژی از کاهش صادرات نفت ايران در ماه ميلادی گذشته خبر داده که شرکت ملی نفت ايران اين موضوع را رد نکرده، اما کاهش صادرات به چين و هند را تاييد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ميزان صادرات نفت ايران که در پی تحريم‌ها محدود شده است اکنون روزانه حدود يک ميليون بشکه است و مسوولان وزارت نفت اميدوارند با به نتيجه رسيدن مذاکرات طی يک ماه آينده ميزان صادرات نفت ايران افزايش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس اگر چه چين و هند از بزرگترين خريداران نفت ايران به شمار می‌روند اما طی روزهای اخير آژانس بين‌المللی انرژی در گزارش ماهيانه خود از بازار نفت اعلام کرده، چين پس از افزايش حجم ذخاير استراتژيک خود، واردات نفت از ايران را در طی دو ماه، ٣٦ درصد کاهش داده و به ٥١٠ هزار بشکه در روز رسانده است.

به علاوه گزارش آژانس حاکی از آن است که خريد هند از ايران در مدت زمان مشابه ٢٩ درصد کاهش يافته و به ١٤١ هزار بشکه در روز رسيده است.

بنا به گزارش آژانس ، صادرات نفت خام ايران در ماه ژوئن با ۲۶ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به روزانه يک ميليون و ۸۰ هزار بشکه در روز رسيده است.

اما سيد محسن قمصری، مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت در واکنش به اين خبر، با بيان اين که چين و هند خريداران عمده نفت ايران هستند، گفته است که کاهش مقطعی صادرات نفت به اين کشورها طبيعی است، در واقع صادرات نفت خام در دوره هايی کاهش و يا افزايش دارد که اين نوسان صادرات، "کاهش" محسوب نمی‌شود؛ چرا که ممکن است پالايشگاه طرف قرارداد به دلايل فنی در يک ماه دريافت نفت خام خود را کاهش دهد اما به طور کل متوسط دريافت نفت را طبق قرارداد رعايت می‌کند.

قمصری درباره قرارداد فروش نفت با اين کشورها تصريح کرد: بخشی از قرارداد با آنها يکساله و بخشی هم چند ساله است، قرارداد با اين کشورها سالانه تمديد می‌شود، ولی تفاهم بلندمدت با اين کشورها وجود دارد که براساس آن تفاهم قرارداد تمديد می‌شود.

وی درباره ميزان صادرات نفت ايران اظهار کرد: بر اساس سهميه‌ای که به شرکتهای خريدار ما اعلام شده است، قاعدتا بايد در همان حد صادرات داشته باشيم و هم اکنون همان کار را می‌کنيم. قراردادهای رسمی و بلندمدتی که صحبت شد، در حد همان سهميه است و بيش از آن قطعا نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016