دوشنبه 30 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

القاعده يمن خروج زنان از خانه را ممنوع اعلام کرد

تهران - ايرنا - شبکه تروريستی «القاعده» در استان «حضرموت» در شرق يمن از امروز (دوشنبه) خروج زنان از خانه بدون محرم، انجام برخی ورزش ها از جمله فوتبال و حضور اين گروه در «کافی شاپ ها» را حرام اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ˈآلمانˈ، ˈمحمد شرفیˈ مفسر سياسی از مسوولان شهر ˈحريضهˈ در استان حضر موت گفت: نيروهای القاعده با انتشار بيانيه ای، خواستار اجرای موارد اين بيانيه توسط شهروندان يمن شدند و هشدار دادند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، با افراد خاطی برخورد قاطع خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين بيانيه شامل اطلاعاتی است که القاعده را به طور کل و گروه ˈانصار الشريعتˈ را به طور خاص معرفی می کند.

اين بيانيه گروه انصار الشريعت در يمن را گروهی ˈجهادی سلفیˈ معرفی کرد که هدف آن تشکيل ˈدولت اسلامیˈ در اين کشور به رياست ˈناصر الوحيشیˈ است و اين گروه زير شاخه القاعده در ˈجزيره العربˈ است .

شرفی مدعی شد: نيروهای القاعده می خواهند اسلام را در استان حضرموت اجرا کنند و به همين دليل ۱۰ روز به شهروندان فرصت داده اند تا در اين مدت با آنها درباره اجرای شرع مذاکره می کنند.

وی افزود: قوانين القاعده از سوی برخی افراد قبايل در منطقه ˈطبحˈ در شرق يمن مورد قبول قرار گرفت، اما اهالی اين منطقه آنها را نپذيرفتند.

شرفی اضافه کرد: پس از توزيع بيانيه القاعده توسط افراد مسلح سوار بر خودروها، اين شبکه درباره خروج زنان از خانه در ايام عيد فطر هشدار داد.

ˈصبری دعکيکˈ يکی از اهالی حضرموت نيز گفت که زنان اين منطقه طبق عادت و با توجه به شرايط حاکم بر جامعه، بدون ˈنقابˈ ( پوشيه) و همراهی مردان محرم خود از خانه خارج نمی شوند .

دعکيک افزود: هدف از بيانيه القاعده تاييد قدرت خود در داشتن تسلط و تحميل افکار آن بر جامعه است و مفسران سياسی معتقدند که افزايش نفوذ القاعده در استان حضرموت موجب ناامنی اين استان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016