دوشنبه 30 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تمامی انتصابات در مشاغل حساس دولتی با تاييد وزارت اطلاعات انجام می‌شود

ایلنا ـ يک عضو کميسيون اجتماعی مجلس با بيان اينکه «طرح اصلاح قانون گزينش معلمان، ارتباطی با آموزش و پرورش و معلمان ندارد و کليه مشاغل حساس را شامل می‌شود»، اظهار کرد که در صورت تصويب اين طرح، کليه انتصابات در مشاغل حساس بايد با تاييديه وزارت اطلاعات صورت بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالرضا مصری عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ايلنا در ارتباط با طرح اصلاح قانون گزينش معلمان گفت: در واقع اين طرح ارتباطی با معلمان و آموزش و پرورش و حتی قانون قبلی گزينش معلمان ندارد و مربوط به گزينش برخی مشاغل حساس در تمامی دستگاه‌ها از جمله دولت می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تصويب اين طرح، مسولين اجرايی کشور موظف خواهند شد که برای انتصاب افراد در برخی مشاغل از وزارت اطلاعات استعلام انجام دهند و از اين وزارتخانه تاييديه بگيرند.

مصری افزود: در صورتی که فرد مورد نظر تاييد نشود، وزارت اطلاعات دلايل خودش را به بالا‌ترين دستگاه اجرايی ابلاغ می‌کند و اگر انتصاب باز هم صورت بگيرد به عنوان تصرف غير قانونی بيت المال تلقی خواهد شد.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اين طرح در پی برخی انتصابات که تعدادی از نمايندگان مجلس را ناراضی کرده، نوشته شده است؛ البته اين طرح ابهاماتی نيز دارد که به کميسيون اجتماعی برگشت داده شده و اکنون کارگروهی در حال بررسی آن هستند.

مصری گفت: تعيين مشاغل حساس نيز در اين طرح بر عهده گروهی متشکل از نمايندگان وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، ديوان محاسبات و معاون رئيس جمهور نهاده شده و احتمالا به صورت عام پستهايی همچون وزرا، معاونين و مديران کل را شامل خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد مشاغل ديگر هم با توجه به حساسيت‌های آن دستگاه مشاغلی به طور خاص، در زمره اين گروه قرار خواهد گرفت، برای نمونه ممکن است در سازمان انرژی اتمی، انتصاب يک کار‌شناس هم طی فرايند ذکر شده صورت بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016