چهارشنبه 1 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعلام عزای ملی در هلند پس از ۵۲ سال، به‌ خاطر قربانیان سرنگونی هواپیما در اوکراین

رادیو زمانه ـ اجساد قربانیان هواپیمای سرنگون شده در اوکراین، با دو هواپیمای باری به هلند فرستاده شدند. یکی از این هواپیماها، هرکولس متعلق به نیروی هوایی سلطنتی هلند است و دیگری بوئینگ C-17 استرالیایی. روند انتقال اجساد در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

صبح روز چهارشنبه ۲۳ ژوئیه / یکم مردادماه، در فرودگاه خارکف اجساد کشته‌شدگان طی مراسمی کوتاه و در حضور آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین بدرقه شدند. یاتسنیوک در سخنان خود تأکید کرد که «عاملان این حرکت تروریستی مجازات خواهند شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



این دو هواپیما پیش از ساعت چهار بعد از ظهر در فرودگاه آیندهوفن هلند به زمین خواهند نشست.

بازماندگان قربانیان همراه با ویلم الکساندر، پادشاه و ماکسیما، ملکه هلند، همچنین مارک روته، نخست‌وزیر این کشور در محل حضور خواهند داشت.

یک بوئینگ MH17 متعلق به خطوط هواپیمایی مالزی ظهر روز پنجشنبه ۱۷ژوئیه در مسیر آمستردام به کوالالامپور، در حریم هوایی اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرد و کلیه ۲۹۸سرنشین آن از جمله ۸۰کودک کشته شدند. دولت کی‌یف و جدایی‌خواهان شرق اوکراین هر یک دیگری را متهم به «حمله موشکی» به این هواپیما می‌کنند.

طبق تقاضای دولت هلند، کارشناسان بریتانیایی دو جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی را بررسی خواهند کرد. جدایی‌طلبان شرق اوکراین این جعبه‌ها را سه‌‌شنبه ۲۲ژوئیه به مقامات مالزی تحویل داده بودند.

روز چهارشنبه ۲۳ ژوئیه / یکم مرداد از سوی نخست‌وزیر هلند عزای ملی اعلام شده و ساعت چهار بعد از ظهر به احترام قربانیان این رویداد در هلند یک دقیقه سکوت خواهد شد.

آخرین عزای ملی در هلند مربوط به سال ١٩۶٢ و مرگ یکی از ملکه‌های این کشور است.‎


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016