شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازخوانی بيش از ۵۰ درصد جعبه سياه هواپيمای سقوط کرده

ایسنا ـ رييس سازمان هواپيمايی کشوری از بازخوانی بيش از ۵۰ درصد جعبه سياه (CVR) هواپيمای سقوط کرده شرکت هسا توسط متخصصان و تيم بررسی سانحه خبر داد.

عليرضا جهانگيريان - معاون وزير راه و شهرسازی - اظهار کرد: کميته بررسی سانحه هواپيمای ايران ۱۴۰ و کارگروه ۱۱گانه از نخستين لحظات وقوع سانحه به صورت مستمر به جمع آوری اطلاعات سانحه مذکور پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: در سومين جلسه کميته بررسی سانحه موضوع پيشرفت عمليات بازخوانی دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پرواز شامل FDR و CVR هواپيمای ايران ۱۴۰ که از سه‌شنبه هفته گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و پيوستن کارشناسان خارجی آغاز شده بود، مطرح و مشخص شد که تاکنون موفق به بازخوانی بيش از ۵۰ درصد اطلاعات جعبه CVR شده‌اند.

معاون وزير راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در پی نياز به اقدامات تکميلی برای بازخوانی کامل CVR هواپيمای مذکور، برنامه‌ريزی لازم جهت رفع اشکال فنی و ادامه بازخوانی از امروز - شنبه - صورت گرفته است.

جهانگيريان تصريح کرد: دستگاه FDR به دليل آتش سوزی هواپيما به شدت آسيب ديده بود لذا بازخوانی به روش مرسوم امکانپذير نبود.

رييس سازمان هواپيمايی کشوری افزود: بالاخره پس از بررسی کارشناسی، کارگروه تخصصی سازمان هواپيمايی کشوری تصميم گرفت با مشارکت متخصصان کارخانه سازنده اين دستگاه، براساس فرآيند پيچيده و تخصصی باز و پياده‌سازی اطلاعات صورت گيرد که با بکارگيری اين روش اطلاعات اين جعبه در حال پياده‌سازی است.

وی با بيان اينکه تجزيه و تحليل اين اطلاعات توسط کارگروه های تخصصی از امروز آغاز می‌شود، گفت: سازمان هواپيمايی کشوری با تمام توان در تلاش است در کوتاه‌ترين زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016