پنجشنبه 2 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دعوت خاتمی و احزاب اصلاح طلب به راهپيمايی روز قدس

کلمه- گروه خبر: اتفاقات غزه و جنايات غير انسانی رژيم اسرائيل در روزهای اخير باعث نگرانی و اعتراض مردم در بسياری از کشور های جهان شده است. رژيم اسرائيل با استفاده از سلاح های پيشرفته تعداد زيادی از مردم غير نظامی و زنان و کودکان فلسطينی را در غزه به شهادت رسانده است. با وجود آنکه حکومت ايران همواره خود را حامی مردم فلسطين معرفی می کند اما طی روزهای گدشته به دليل محدوديت ها و ترس حاکميت از حضور خيابانی، مردم ايران کمتر از بقيه کشور های دنيا توانسته اند اعتراض خود را به اين جنايات ابراز کنند. اکنون با توجه به فرا رسيدن روزقدس که روزی رسمی برای حمايت از مردم بی دفاع فلسطين است. شخصيت ها و احزاب اصلاح طلب از مردم خواسته اند در اين راهپيمايی شرکت کنند.

فراخوان سيد محمد خاتمی

سيد محمد خاتمی شرکت در مراسم راهپيمايی روز قدس را نشانه تعهد، انسان دوستی و مسئوليت اسلامی و انسانی همه کسانی دانست که حق را پاس می‌دارند. به گزارش جماران، سيد محمد خاتمی در جمع دوستان و عده‌ای از مسؤولان پيشين و کنونی و خانواده‌های آنان که در ميهمانی افطار شرکت کرده بودند ضمن خوش آمدگويی به حضار و آرزوی قبولی طاعات گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا

اسرائيل که بنيادش بر غصب و اشغال و سرکوب است در اين روزها و در هنگامی که مسلمانان روزه دار غزه همچنان در محاصره به سر می برند جنايتی بی همانند آفريد و تروريسم دولتی را در کريه‌ترين وجه خود نمايش گذاشت و در مقابل مقاومت مظلومانه مردم رنج کشيده فلسطين خود حماسه‌ای با شکوه بوده و هست.

درود خداوند بر شهيدان و جانبازان و زنان و مردان مقاوم فلسطين در غزه و ننگ و نفرين بر جنايت آفرينان و حاميان آنان.

ملت شريف ايران با اقتداء به رهبری والاقدر خود حضرت امام خمينی‌(س) که همواره خطر بزرگ اسرائيل را به مسلمانان تذکر می‌داد و همبستگی و مقاومت در برابر آن را توصيه می‌کرد هميشه خود را در کنار مظلومان به خصوص فلسطينيان قهرمان ديده است و به ياری خداوند روز قدس را که ميراث ارجمند امام است در شکوهمندانه ترين وضع خود بزرگ خواهد داشت. با اين اميد که همه مسلمانان و همه آزادگان با محکوم کردن جنايات اخير و حمايت پاره‌ای از دولت‌ها و سکوت دولت‌های ديگر رسالت دينی، انقلابی و انسانی خود را به انجام رسانند.

شرکت در مراسم راهپيمايی روز قدس نشانه تعهد، انسان دوستی و مسؤوليت اسلامی و انسانی همه کسانی است که حق را پاس می‌دارند و باطل و بيداد را محکوم می کنند.

بيانيه جبهه اصلاحات به مناسبت روز قدس

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی بيانيه‌ای خواستار اقدام فوری دبيرکل سازمان ملل، سران کشورهای اسلامی و سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحاديه عرب برای توقف ماشين جنگی اسرائيل و جلوگيری از کشتار مردم غزه است.

به گزارش خرداد نيوز، متن کامل بيانيه بدين شرح است:

هر چند ملت سرافراز ايران آخرين جمعه رمضان هر سال به سفارش رهبر کبير انقلاب اسلامی امام‌خمينی(ره) در سراسر کشور فرياد استغاثه و مظلوميت فلسطين را به عنوان روز جهانی قدس سرکشيده است؛ اما امسال به دليل جنايات وحشيانه رژيم نژادپرست صهيونيستی و بمباران مستمر دو هفته اخير مناطق مختلف غزه که منجر به شهادت صدها نفر و زخمی‌ شدن هزاران نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر و خسارت ميلياردها دلار از اموال فلسطينيان شده است قطعا با انگيزه مضاعف و با مشارکت حماسی و گسترده‌تر در راهپيمايی روز قدس، ندای مظلوميت غزه را رساتر فرياد خواهد کشيد.

البته آنچه دردناک‌تر از نسل‌کشی و کشتارهای رژيم‌صهيونيستی است حمايت سلطه‌گران بين‌المللی از اين جنايات و دردناک‌تر از آن بی‌تفاوتی مجامع جهانی و برخی کشورهای اسلامی در برابر اين تراژدی بزرگ بشری است کما اينکه دردناک‌تر از همه‌اينها، اقدامات همزمان و نابخردانه و جاهلانه برخی افراد کوردل و سلفی‌ها، تکفيری‌ها و داعشی‌ها در منطقه آن هم با حمايت برخی دولت‌هاست!

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواستار اقدام فوری دبيرکل سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی و سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحاديه عرب و تمامی مجامع ذيربط برای توقف ماشين جنگی اسرائيل و جلوگيری از کشتار مردم روزه‌دار غزه است و بدون شک علاوه بر آتش‌بس‌ بايد اسرای فلسطينی آزاد و محاصره غزه در اسرع وقت رفع شود و در همين جا از تمامی دولت‌های اسلامی و به ويژه دولت ايران می‌خواهد که از هيچ‌گونه حمايت و کمک نسبت به مظلومان غزه به ويژه در جهت ارسال کمک‌های بشر دوستانه از سوی هلال‌احمر و يا انتقال و پذيرش مجروحان فلسطينی برای درمان دريغ نورزند.

در پايان بار ديگر ضمن محکوميت جنايات رژيم‌صهيونيستی در غزه تأکيد می‌کنيم که ظلم و ستم کم‌نظير صهيونيست‌ها در غزه موجب گرداب عظيم برای آنان و زمينه‌ساز پشيمانی قطعی اسرائيل غاصب است و مشارکت حماسی مردم سرافراز ايران در راهپيمايی روز قدس علاوه بر گراميداشت ميراث امام‌‌خمينی(ره) پاسخ به ندای وجدانی و انسانی و انقلابی و اسلامی ملت‌هاست که در کشورهای اسلامی به ويژه سراسر مناطق ايران عزيز به منصه ظهور خواهد رسيد.

بيانيه جبهۀ مشارکت ايران اسلامی و دعوت به شرکت درراهپيمايی روز قدس

در پی بمباران و حملات نظامی رژيم اشغالگر قدس به مردم غزه و کشتار کودکان و زنان و انجام جنايات جنگی جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ای به محکوميت اين عمل رژيم صهيونستی و کشتار وحشيانه مردم مظلوم فلسظين پرداخته و از همه مراجع و نهادهای بين المللی و اسلامی خواسته است که همه تلاش خود را برای توقف اين حملات و اعاده حقوق مردم مظلوم و بی پناه غزه بکار بندند. جبهه مشارکت همچنين از همه کسانی که مدافع حقوق مردم مظلوم فلسطين هستند درخواست کرده است با شرکت در راهپيمايی روز قدس انعکاس صدای مظلوميت زنان، کودکان و مردم بی پناه غزه در اين شرايط باشند.

به گزارش نوروز، متن کامل اين بيانيه به شرح زير است :

در روزها و هفته های اخير حملات وحشيانه رژيم صهيونيستی و بمباران مردم بی پناه غزه به شهادت بيش از ششصد نفر از مردم مظلوم اين منطقه به ويژه زنان و کودکان بی دفاع منجر شده است، و به دنبال اين جنايات، انبوهی از آوارگان و آسيب ديدگان بجای مانده، که خانه و کاشانه آنها نيز از هجوم بی رحمانه رژيم غاصب اسراييل در امان نمانده است، و خسارت های سنگين ناشی از اين تهاجم ضد بشری بر جسم و جان بازماندگان، سنگينی می کند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی ضمن محکوم کردن اين حملات غير انسانی و ضد بشری و کشتار مردم مظلوم فلسطين از دبير کل سازمان ملل و نهادهای بين المللی و مدافع حقوق بشر می خواهد از هر تلاشی برای توقف اين کشتار وحشيانه و اعاده حقوق مردم مظلوم و بی پناه غزه فروگذار نکنند. بديهی است در اين روزهای دشوار و توان فرسا برای مردم غزه، توجه طرف های مسؤول در غزه نيز به حفظ انسجام و اتحاد برای مقايله و مهار اين جنايت ها امری مؤکد و ضروری است. همچنين توجه کشورهای مسلمان و سازمان کنفرانس اسلامی و اتحاديه عرب را به ضرورت تلاش برای پرهيز از افراط گرايی و تداوم خشونت ها در منطقه جلب می نمايد.

جبهه مشارکت ايران اسلامی ضمن همدردی با آسيب ديدگان مظلوم غزه، هم صدا با ملت مظلوم فلسطين از همه کسانی که مدافع حقوق اين مردم هستند می خواهد با حضور در مراسم راهپيمايی روز قدس انعکاس صدای مظلوميت زنان ،کودکان و مردم بی پناه غزه باشند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی اول مرداد ماه ١٣٩٣

دعوت مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم

همزمان تشکل اصلاح طلب مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم نيز طی بيانيه ای خواستار حضور مردم در تظاهرات روز قدس شد.

به گزارش جرس، متن اين بيانيه به شرح زير است:

وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذينَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا امِن لَدُنکَ نَصيرًا (نساء:۷۵).

روز قدس روز جهانی است، روزی نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است، رژيم نژادپرست صهيونيستی همواره عامل تفرقه در ميان دولت های منطقه است (امام خمينی (ره).

مردم مسلمان ايران،

بيشتر شدن جنايات صهيونيست ها نسبت به مسلمانان فلسطين، بويژه در روزهای اخير و در ماه مبارک رمضان، از چشم مردم جهان پوشيده نيست. کمتر کسی است که کشتار بی دفاع مردم غزه را ببيند و وجدانش جريحه دار نشود. حمله های از راه هوا و زمين، تخريب خانه ها و بيمارستان، به خاک و خون کشيدن مردم بی¬گناه و بی¬پناه از زن، مرد، کودکان، مريض¬ها و بيمارستان¬ها از جانب حاکمان اسراييل ياد آور قتل¬های سزار، آتيلا، فاشيست¬ها، نازيست¬ها و ساير نسل کشی¬های تاريخ است.

غصب اراضی يک کشور، ايجاد شهرک های صهيونيستی و آواره ساختن مردم بی دفاع برخلاف تعاليم حضرت موسی و ساير انبيای الهی و در تضاد با قوانين بين المللی است. دردمندانه بايد گفت: قدرت های بزرگ، که داعيه حقوق بشر دارند، در برابر اين جنايات سکوت و بی تفاوتی را ترجيح داده و به تماشای کشتار و غارت نشسته اند و گاهی به عنوان دفاع از خود، اين جنايات را توجيه می¬کنند. کشورهای اسلامی نيز برای دفاع از مردم بی دفاع فلسطين و غزه وحدت کلمه ای از خود نشان نمی دهند و شعار وحدت بخش قرآن و پيامبر را ناديده گرفته اند. گويا اينان حديث معروف پيامبر (ص) را که شيعه و سنی نقل کرده اند:”مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُ‏ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ” نشنيده اند. اين که در ماه مبارک رمضان بعد از هر فريضه می خوانيم: اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمين، يعنی وظيفه مسلمانان است که برای از بين بردن فساد در جامعه مسلمين قيام کنند. چه فسادی در اين روزگار بالاتر از جنايات صهيونيست ها در نوار غزه است؟ چه فسادی بزرگتر از کشتار مسلمانان و بی خانمان کردن آنان می باشد؟

ملت ايران در پی اجابت از رهبر کبير انقلاب مرحوم امام خمينی، که جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نام نهادند، روز قدس امسال پر شورتر از سال های قبل در راهپيمايی شرکت خواهد کرد، فرياد ياری خود را به گوش فلسطينيان، بويژه مردم غزه، و جنايات رژيم اشغالگر را به گوش همه جهانيان خواهد رساند.

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم با حضور خود در راهپيمايی روز قدس، ضمن اظهار همدردی با مردم فلسطين و محکوم کردن جنايات اسراييل در غزه، از مسلمانان سراسر جهان می خواهد که با حضور در اين راهپيمايی، همدردی و همراهی خود را با مردم فلسطين اظهار داشته و جنايات اسراييل را محکوم کنند.

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم

۱/ ۵/ ۱۳۹۳

دعوت انجمن اسلامی جامعه پزشکان

انجمن اسلامی جامعه پزشکان طی بيانيه به مناسبت روز جهانی قدس از عموم ملت ايران برای شرکت در راهپيمايی روز جمعه دعوت کرد.

متن اين بيانيه بدين شرح است:

«بسمی تعالی

روز قدس، روز حمايت از مردم فلسطين در برابر تجاوز و ظلمی چهل و پنج ساله است که به صورت برنامه ريزی شده و سازمان يافته از سوی نظام استکباری غرب و به وسيله رژيم غاصب اسرائيل در منطقه جريان دارد. در اين روز مسلمانان جهان در حمايت از ملت فلسطين به صحنه می آيند تا افشاگر چهره کريه رژيم اشغالگر قدس و حاميان بين المللی آن باشند.

روز قدس امسال مصادف شده است با دور جديدی از حملات گستردۀ نظاميان صهيونيست ، از زمين و هوا، به مردم بی پناه غزه که در برابر چشم جهانيان قربانی می شوند اما سرافرازانه ايستاده اند و هيمنۀ نظامی اسرائيل را به چالش کشيده اند.

مرگ و ايستادگی، غم و غرور چهرۀ امروز سرزمين غزه در برابر چشم جهانيان است. در طرف مقابل قدرت و استيصال، جنايت و بی حاصلی چهرۀ سردمداران جنايت پيشۀ اسرائيل است و اين دوگانه ها تداوم همان شعار جاودانۀ حماسۀ خون و قيام است که: خون بر شمشير پيروز است.

با توجه به شرايط خونبار غزه و ضرورت هرچه بيشتر حمايت از زنان و کودکان مظلوم و رزمندگان غيور فلسطينی، راهپيمايی روز قدس پيش رو از اهميت به سزايی برخوردار است و به همين دليل ضمن اعلام شرکت در آن از مردم شريف کشور، بخصوص جامعۀ پزشکی که خود را شريک آلام ملت فلسطين می دانند دعوت می نمائيم در راهپيمائی بزرگ اين روز شرکت نمايند تا بلکه اين همدلی مرحمی باشد بر جراحت عميقی که بر پيکر ملت فلسطين وارد آمده است و تا درد تنهايی و غربت به درد های آنها افزوده نشود.

ملت ايران در اين روز فارغ از هر اختلافی به آرمان قدس می انديشد و بر همه است تا موجبات شرکت گسترده مردم را در راهپيمائی اين روز فراهم آورند. از اين رو پيشنهاد می شود که خطيب جمعۀ روز قدس فردی آشنا با موضوع قدس بوده و بتواند شرايط بغرنج فلسطين را برای ملت تشريح و پيام ملت ايران را برای جهانيان بازگو کند. اميدواريم با تقاضا و دعوت از آيت الله هاشمی رفسنجانی، که از دير باز به آرمان قدس پرداخته و خطيب نام آشنای روزهای قدس بوده است، برای ايراد خطبه و اقامۀ نماز در اين روز و قبول اين دعوت از جانب ايشان بر شکوه راهپيمائی اين روز افزوده گردد.

انجمن اسلامی جامعۀ پزشکی ايران»

دعوت مجمع روحانيون مبارز برای حضور در راهپيمايی روز قدس

مجمع روحانيون مبارز نيز با صدور بيانيه‌ای به مناسبت فرا رسيدن روز قدس، همگان را به بزرگداشت روز قدس و حضوری پرشکوه تر از گذشته در مراسم اين روز فرا خواند.

به گزارش ايسنا، متن اين بيانيه به شرح زير است:

غزه مظلوم و قهرمان در آتش خشم کور آدمکشان غاصب می‌سوزد و صهيونيسم که بنيادش بر اشغال و تجاوز و جنايت است، در ماه مبارک رمضان جنايتی ديگر می‌آفريند.

اما مقاومت دليرانه و سرسختانه مردم مظلوم فلسطين نيز شگفت انگيز است. اين ملت قامت بلند خود را بر پايه ايمان و شرف استوار داشته است و ايستاده است و آتش بيداد هم اگر او را بسوزاند از خاکستر وجودش ققنوس سرفرازی و پيروزی سر بر خواهد آورد.

درود خداوند بر شهيدان و آسيب ديدگان اين جنايت سهمگين و بر زنان و مردان مقاوم و مؤمنی که ايستادگيشان مثل هميشه دشمن زبون را پشيمان خواهد کرد.

ننگ و نفرين بر جنايتکاران و حاميان بشر ستيز آنان و شرمساری نصيب دولتهای منطقه و نهادهايی که از انجام وظيفه اسلامی و انسانی خود بمردم مظلوم فلسطين و محرومان سر باز ‌ميزنند و شرم وننگ ابدی بر خشونت طلبان خشک مغز و متعصبی باد که با پوشيدن پوستين وارونه از اسلام، راه ترور، وحشت، تکفير و برادر کشی را در پيش گرفته و در عراق و سوريه و ديگر کشورهای اسلامی همان می‌کنند که اسرائيل در غزه و فلسطين انجام می‌دهد و عملاً روی ديگر سکه صهيونيسم و استکبار را در برابر جهان اسلام و وحدت مسلمين به نمايش گذارده‌اند.

در آستانه روز جهانی قدس قرار گرفته ايم. روزی که يادگار امام بزرگوار ماست، که همواره بر مظلوميت ملت فلسطين دل می‌سوزاند و نسبت به خطر سهمگين صهيونيسم و اسرائيل برای اسلام و منطقه هشدار می‌داد و اين اصل مهم را به همه می‌آموزاند که مقاومت در برابر اشغالگران متجاوز ما را به مقصد نهايی و پيروزی می‌رساند آخرين جمعه ماه مبارک رمضان (روزقدس) روز حماسی در راهپيمايی است تا هم زبانی به همدلی و همراهی مبدل شده و عهد و پيمان ما برای آزادی فلسطين و دفع و رفع تجاوز و اشغال تجديد گردد.

مجمع روحانيون مبارز ضمن نثار بهترين درودهای خود به‌مردم فلسطين و مقاومت دليرانه آنان و ادای احترام به شهيدان جنايت اخير همگان را به بزرگداشت روز قدس و حضوری پرشکوه تر از گذشته فرا می‌خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016