یکشنبه 5 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ابلاغ حکم شش سال حبس تعزیری به سراج الدین میردامادی

پس از دو ماه و نیم بازداشت، حکم دادگاه بدوی به سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال اصلاح طلب ابلاغ شد. بر اساس این حکم میردامادی به شش سال حبس تعزیزی محکوم شده است.

به گزارش کلمه، جلسه محاکمه سید سراج‌الدین میردامادی روز ۳۰ تیر ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. میردامادی پس از این محاکمه، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال و به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم ظرف مدت ۲۰ روز در شعبه تجدید نظر قابل اعتراض است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیش از این قرار بود دادگاه او روز ۱۱ مرداد برگزار شود. سراج الدین میردامادی از ۲۱ اردیبهشت ماه در بازداشت به سر می برد و قاضی با آزادی او به قید وثیقه موافقت نکرده است. گیتی پورفاضل وکیل‌مدافع میردامادی بارها تقاضای آزادی او با قید وثیقه را مطرح کرده اما این درخواست با مخالفت قاضی صلواتی روبه‌رو شده است.

سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی است که پس از بازگشت به ایران در مرداد ماه ۹۲ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او در ۱۸ دی ماه ۹۲ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور یافت و در آنجا اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به او تفهیم شد. میردامادی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه برای ادای پاره ای توضیحات به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.

سراج‌الدین میردامادی که عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است، پیشتر در روزنامه‌های جهان اسلام، توس و حیات نو فعالیت می‌کرد. وی در سال‌های ۷۸ تا ۸۱ معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016