دوشنبه 6 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره خانه احزاب و اصلاح قانون احزاب برگزار شد

ایلنا ـ رئيس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از برگزاری نشست فوق‌العاده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص بررسی خانه احزاب و ابعاد شکلی و ماهوی قانون احزاب خبر داد.

مصطفی کواکبيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص نشست روز گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور اکثريت اعضا شب گذشته برگزار شد.

دبيرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: در اين جلسه ضمن تقدير و تشکر از حضور حماسی و گسترده مردم در راهپيمايی روز جهانی قدس و حمايت از مظلومان غزه ابراز اميدواری شد که فعاليت‌های دولت ايران برای کمک‌رسانی هر چه سريع‌تر در زمينه مداوای مجروحان فلسطينی و ارسال دارو و مواد غذايی و ساير اقدامات بشردوستانه به ثمر نشيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به جلسه وزير کشور با دبيران کل احزاب و استانداران اظهار داشت: همچنين در اين جلسه، از برگزاری نشست مشترک دبيران کل احزاب و استانداران با وزير کشور تقدير و تشکر بعمل آمد البته برخی از شورا به دليل عدم دعوت يا عدم اطلاع‌رسانی دقيق برای حضور در اين نشست، گله‌مند بودند و بر اين باور بودند که در نشست مذکور برخی از تشکل‌ها با فعاليت‌های کمتر از نسبت به فعاليت آنها حضور داشتند ولی برخی تشکل‌های فعال عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اين جلسه حاضر نبودند.

رئيس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص موضوعات مورد بررسی در نشست ديروز اين شورا تصريح کرد: دستور کار اول، درباره قانون احزاب و رويکرد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در زمينه خانه احزاب بود که بعد از تبادل‌نظر مفصل در اين باره، مقرر شد نشست فوق‌العاده‌ای درباره اين دو موضوع در هفته آينده برگزار شود تا موضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره خانه احزاب و ابعاد شکلی و ماهوی قانون احزاب کاملا شفاف تبيين شود.

کواکبيان افزود: البته تمامی اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به توجه دولت و مجلس به نکاتی که نامه اين شورا به رئيس مجلس آورده شده بود، تاکيد جدی داشتند و بر اين باور بودند که پيشنهاد شورا مبنی بر نشست سه‌جانبه مجلس، دولت و احزاب هرچه سريع‌تر اجرايی شود.

دبيرکل حزب مردم‌سالاری در خصوص دستور کار دوم نشست ديروز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بيان کرد: دستور کار دوم، درباره نحوه پذيرش اعضای جديد در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود که مقرر شد براساس ماده ۱۲ آيين‌نامه داخلی شورا، هيچ‌گونه محدوديتی برای پذيرش تشکل‌های رسمی در سطح ملی که رويکرد اصلاح‌طلبانه دارند و حداقل يک‌سال نيز سابقه عضويت دارند و تقاضای رسمی و کتبی برای عضويت ارائه کرده‌اند، وجود نداشته باشد و پس از تطبيق شرايط عضويت در کميته سياسی، با رای دو سوم اعضای شورا به عضويت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درآيند.

وی اضافه کرد: البته تمامی اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نسبت به ضرورت انسجام و وحدت هر چه بيشتر مجموعه اصلاح‌طلبان تاکيد داشتند و با توجه به اينکه فرصت هماهنگی و انسجام برای برنامه‌های پيش‌رو کاملا فراهم شده، ديگر بهانه‌ای برای عدم انسجام اصلاح طلبان وجود نخواهد داشت.

رئيس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نحوه استقرار دبيرخانه دائمی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را دستور کار سوم نشست ديروز اين شورا اعلام کرد و ابراز داشت: در نشست ديروز بر تمرکز فعاليت‌های اصلاح‌طلبان در اين شورا و مرجعيت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای تصميم‌گيری در خصوص رويدادهای سياسی مربوط به فعاليت‌های انتخاباتی اعضا اين شورا و امثال آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با حفظ جايگاه بزرگان اصلاحات و استفاده از رهنمودها و ديدگاه‌های آنان، تصميم‌گيری‌های مربوط به فعاليت‌های احزاب عضو اين شورا صرفا از طريق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اتخاذ شود و لذا در استان‌های سراسر کشور تشکل‌های زيرمجموعه اين شورا صرفا با نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعاليت می‌کنندو نه نام‌های ديگری چون شورای سياستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای مشورتی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016