چهارشنبه 8 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رایس: آمریکا مصمم است مانع دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای شود

رادیو فردا ـ سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه ششم مرداد در نشست مجمع ملی رهبران یهودی در آمریکا گفت که ایالات متحده مصمم است مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

خانم رایس در مورد مذاکرات هسته‌ای افزود «ما تحت هیچ شرایطی توافق بدی را با ایران نخواهیم پذیرفت. حتی اگر به این معنا باشد که هیچ توافقی صورت نگیرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی بر ایران تحت رهبری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، وارد شده و «ما ایران را به پای میز مذاکره آوردیم و برنامه اقدام مشترک، که پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند، را امضا کردند و برخی فعالیت‌های کلیدی را هم برای نخستین بار در طول یک دهه گذشته به عقب برگرداندیم.»

خانم رایس گفت «این توافق موقت این فرصت را فراهم کرده تا توافق جامعی را با تهران مذاکره کنیم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت رهبران ایران آشکارا از محو اسرائیل سخن می‌گویند. این دلیل دیگری است که مانع دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای شویم.

مقامات جمهوری اسلامی، بارها از نابودی اسرائیل سخن گفته‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان هفته گذشته خود گفت که راهکار «از بین رفتن» اسرائیل برگزاری همه‌پرسی است.

وی اظهار داشت: «از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست. باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند، منطق دنیا هم این را می‌فهمد. راهکار از بین رفتن رژیم صهیونیستی این است».

در همین حال، وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه، هفتم مرداد، بار دیگر از تعیین ضرب‌الاجل برای زمان پایان مذاکرات اتمی با ایران پرهیز کرد، ولی گفت که به هر روی، قصد قطعی آمریکا، پایان دادن به گفت‌وگوها در ۲۴ نوامبر - سوم آذر - است.

بخش مهمی از سخنان خانم رایس در نشست مجمع ملی رهبران یهودی در آمریکا در مورد جنگ غزه بود. مشاور امنیت ملی اوباما گفت: «آمریکا از آتش‌بس فوری و انساندوستانه حمایت می‌کند. ... ما باید به خشونت و تلفات غیرنظامیان پایان دهیم. ما نگرانیم که ادامه این جنگ ممکن است موجب بی‌ثباتی کرانه باختری شود.»

سوزان رایس بر ادامه تلاش آمریکا برای برقراری صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تاکید کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016