جمعه 10 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

استفاده ابزاری آقای خامنه ای از جنایات جنگی اسرائیل!٬ علی کشتگر

علی کشتگر
جنایات جنگی اسرائیل در غزه فرصت تازه ای برای آیت اله خامنه ای و سرداران سپاه در ابرازنظرهای تند و تیز آغشته به تهدید و دشنام علیه آمریکا و اسرائیل پدید آورده است. فرصتی، عمدتا در خدمت تصفیه حساب ها و دعواهای جناحی، تشدید سرکوب داخلی و دامن زدن به تنش های خارجی.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنایات جنگی اسرائیل در غزه فرصت تازه ای برای آیت اله خامنه ای و سرداران سپاه در ابرازنظرهای تند و تیز آغشته به تهدید و دشنام علیه آمریکا و اسرائیل پدید آورده است. فرصتی، عمدتا در خدمت تصفیه حساب ها و دعواهای جناحی، تشدید سرکوب داخلی و دامن زدن به تنش های خارجی.

اخیرا سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفته است: " اگر فرمانده معظم کل قوا اذن جهاد را صادر کنند اسرائیل را در طی 24 ساعت با خاک یکسان می کنیم. موشک های ما سالهاست برای پرواز بی قراری می کنند." (فیس بوک وابسته به سپاه پاسداران 25 جولای)

مهم ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی با کدام هدفی به این سخنان تحریک آمیز روی آورده؟

توان نظامی ایران در مقایسه با ارتش اسرائیل که دارای مرگبارترین جنگ افزارهای کشتارجمعی از جمله صدها موشک بالستیک مجهز به سلاح هسته ای است، حتی در حدی نیست که در صورت حمله اسرائیل به ایران قادر به دفاع از فضای هوایی کشور باشد چه رسد به آن که بتواند اسرائیل را با خاک یکسان کند.

اسرائیل با وجود دراختیار داشتن یکی از خطرناکترین و قوی ترین زراد خانه های جهان، پیوسته ایران را خطری بزرگ برای موجودیت خود وانمود کرده و در بزرگنمایی قدرت موشکی و هسته ای ایران اغراق کرده است. تبلیغات اسرائیل علیه خطر هسته ای ایران در ترغیب آمریکا و اتحادیه اروپا به تحریم های اقتصادی علیه ایران نقش موثری داشته است.ادعای فرمانده سپاه پاسداران دروغی است همسو با تبلیغات و بزرگنمایی های دولت اسرائیل.

اسرائیل در تمام دوره حیات 70 ساله ی خود برای گسترش سرزمین و حفظ مناطق اشغالی و جلب حمایت های مادی و معنوی بین المللی به دشمن خارجی و تهدید ات آنها نیاز داشته و درمقاطع مختلف ماهرانه و در برخی موارد از طریق شبکه های جاسوسی گسترده ای که در خارج از مرزهای اسرائیل دارد به آن دامن زده است.

اسرائیل در دوره 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد، با بهره برداری استادانه از رجزخوانی های احمدی نژاد و خامنه ای که شعار محو این کشور از نقشه جغرافیایی را پوششی برای فساد و سرکوب داخلی کرده بودند، موفق شد خطر ایران هسته ای را در کانون توجه جهانیان قرار دهد و از آن برای تحت الشعاع قرار دادن مساله فلسطین بهره برداری کند. خامنه ای و احمدی نژاد در آن دوره هشت ساله همان قدر که به منافع ملی ایران لطمه زدند به دولت دست راستی اسرائیل و لابی های آن در آمریکا و اروپا خدمت کردند.

تهدید به ویرانی و نابودی اسرائیل از جانب مقامات ایران به قدری برای توجیه سیاستهای زورگویانه این کشور سودمند است که گاهی آدم دچار این فکر می شود که نکند به راستی اسرائیل که در نفوذ دادن شبکه های جاسوسی خود در دولت های منطقه مهارت بی مانند دارد، در دستگاههای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی رخنه کرده و به آنان خط می دهد.

هدف فرمانده سپاه از این اظهارات نه امر غیرممکن نابودی اسرائیل بلکه نابودی امیدهایی است که برای حل پرونده هسته ای ایران در جامعه پدید آمده است.مخالفان بهبود مناسبات ایران و غرب در شش ماهه گذشته از هر فرصتی برای به شکست کشاندن مذاکرات بهره برداری کرده اند.

و حالا جنایات جنگی اسرائیل در غزه فرصتی طلایی برای آیت اله خامنه ای و فرماندهان سپاه پدید آورده تا با اتخاذ مواضع افراطی برای لابی های اسرائیلی و محافل دست راستی آمریکا که مخالف موفقیت مذاکرات هسته ای هستند، خوراک تبلیغاتی تهیه کنند و کارشکنی های خود را در روند مذاکرات ایران و غرب توجیه نمایند.

آیت اله خامنه ای که همواره از مساله فلسطین و مناقشه اسرائیل و اعراب در جهت مقاصد خود بویژه سرکوب مردم ایران استفاده ابزاری کرده، در سخنان عید فطر با ادبیاتی بیگانه با ادب و نزاکت دیپلماتیک مملو از الفاظ رکیک از قبیل "سگ"، "هار"، "پلید"، "نجس"،... به اسرائیل بر امواج احساسات کسانی که از جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم غزه به خشم آمده اند سوار شود تا از آن برای پیشبرد مقاصد خود و از جمله علیه جنبش سبز و رهبران زندانی آن بهره برداری کند. اما هر عقل سلیمی که با ماهیت حکومت آقای خامنه ای آشنا باشد می پرسد کسی که مردم ایران را به بند کشیده و ندای آزادی خواهی آنان را با گلوله و زندان و شکنجه و حصر پاسخ می دهد و در راس رژیمی است که تا خرخره در دزدی، فساد و بیعدالتی و دروغ فرو رفته، چگونه می تواند آموزگار و یا منجی و غم خوار دیگران باشد؟

آقای خامنه ای همواره وقتی با حرارت و کینه توزی علیه "دشمن خارجی" یعنی اسرائیل و آمریکا شعار می دهد قبل از هر چیز به معضلات داخلی خود که جنبش آزادیخواهانه و حق طلبانه ایرانیان مهم ترین آنها است نظر دارد. تا به امروز نیز حرف و عمل او و فرماندهان نظامی نه به دولت اسرائیل بلکه به مردم ایران زیان رسانده است.

پیشتر نیز آقای خامنه ای در سخنرانی برای دانشجویان بسیجی دانشگاهها راه حل مساله فلسطین را مراجعه به آرای عمومی (رفراندوم) و تسلیم به رای همه ساکنان این سرزمین اعلام کرده بود.

خامنه ای اگر با نفس زورگویی مخالف است، قاعدتا باید نخست از خود و لشکریان خود که ملت ایران را به بند کشیده اند شروع کند. اگر اهل مبارزه با سرکوب و آدمکشی است باید از خود و سپاهیان خود آغاز کند. و اگر رفراندوم را راه حل اختلافات و منازعات سیاسی می دانست، باید برای مخالفان نهاد ولایت فقیه نیز که اکثریت قاطع جامعه ایران را تشکیل می دهند نیز چنین حقی قایل شود. کسی که حکومتش همه عیب ها و زشتی ها را به تنهایی در خود انباشته و دشمن اراده و خواسته های ملت خویش است نمی تواند منجی دیگران باشد.

رسانه های اسرائیل همواره تهدیدات و شعارهای تند آیت اله خامنه ای را علیه اسرائیل بازتاب می دهند و لابی های طرفدار دولت نتانیاهو از آن در جهت کسب حمایت های مادی و معنوی و توجیه سیاستهای تجاوز کارانه خود بهره برداری می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016