شنبه 11 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 خرداد» تکذيب توقف واردات بنزين
20 خرداد» ابتکار: اتهام وارادت بنزين به همسرم دروغ محض است
پرخواننده ترین ها

رستم قاسمی وزير سابق نفت: مراجع فنی آلايندگی بنزين پتروشيمی را تأييد نکردند

وزير سابق نفت با بيان اينکه در زمان ما مراکز فنی و آزمايشگاهی نفت، بنزين پتروشيمی را تأييد کردند گفت: در شرايط تحريم ۲۰ فروند کشتی نفت‌کش به ناوگان حمل و نقل نفت خام کشور اضافه کرديم تا ايران صاحب يکی از بزرگ‌ترين ناوگان‌های نفتکش جهان شود.

رستم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: در شرايطی که کشور با تحريم جدی مواجه شده بود طرح توسعه پالايشگاه‌ها آغاز شد ولی از سرعت خوبی برخوردار نبود که با تلاش شبانه‌روزی صنعتگران صنعت نفت توانستيم در مدت کوتاهی طرح‌های توسعه پالايشگاه‌ها را به اتمام برسانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: کيفيت بنزين قبل از اجرای طرح‌های توسعه پالايشگاه‌های کشور در دولت‌های نهم و دهم خوب نبود اما بعد از پايان طرح‌های توسعه‌ای پالايشگاه اراک، لاوان، تهران، آبادان، تبريز و اصفهان که عملاً در دولت دهم و مسئوليت بنده به پايان رسيد يا در حال کار است و به زودی به پايان می‌رسد کيفيت بنزين کشور بسيار خوب شد و بخشی از آن به يورو ۴ و يورو ۵ رسيد و بقيه آن نيز در آينده نزديک به اين استانداردها می‌رسد.

وزير سابق نفت ادامه داد: به عنوان مثال توليد بنزين پالايشگاه اراک از ۵ ميليون به ۱۶ ميليون ليتر افزايش يافت و کيفيت آن نيز عالی شد که در سال ۹۱ آن را افتتاح کرديم.

وی تصريح کرد: بنزين‌های وارداتی در اغلب موارد کيفيت بهتری از اغلب توليدات داخلی ندارد.

مراجع فنی نفت آلايندگی بنزين پتروشيمی را تاييد نکردند

قاسمی با اشاره به توليد مواد اوليه بنزين در پتروشيمی‌ها گفت: تحريم بنزين در دوره آقای دکتر ميرکاظمی شدت گرفت و توليد بنزين يا مواد اوليه آن در پتروشيمی‌ها آغاز شد.

وی تاکيد کرد: در آن زمان مراکز فنی و آزمايشگاهی نفت، بنزين پتروشيمی را تأييد کردند و گزارشی مبنی بر آلايندگی اين بنزين از مراجع فنی نفت نداشتيم.

دبير ستاد توسعه روابط اقتصادی ايران و عراق اضافه کرد: ۶ تا ۷ ميليون ليتر در روز يعنی ۱۰ درصد بنزين کشور از مواد اوليه پتروشيمی‌ها توليد می‌شد که ظرفيت خوبی بود و دشمنان با اين اقدام از حربه مهمی که به عنوان تحريم بنزين در اختيار داشتند نااميد شدند.

در شرايط تحريم و زمان کم ۲۰ فروند نفتکش به ناوگان کشور اضافه کرديم

وی در ادامه با اشاره به دو مشکل اساسی صنعت نفت در دوره تحريم‌ها گفت: يکی از مشکلات ما بجز فروش نفت، حمل و نقل نفت خام بود که اکثراً توسط کشتی‌های خارجی انجام می‌شد و بعد از تحريم بيمه کشتيرانی، کشتی‌های خارجی به سمت ايران نيامدند.

قاسمی ادامه داد: اقدام بسيار موثری در زمان بسيار کوتاهی انجام داديم و در شرايط تحريم ۲۰ فروند کشتی نفت‌کش به ناوگان حمل و نقل نفت خام کشور اضافه شد تا ايران با بيش از ۴۰ فروند صاحب يکی از بزرگترين ناوگان‌های نفتکش جهان و بزرگترين ناوگان نفتکش اوپک شود.

وی مشکل مهم دوم در تحريم نفت را دريافت وجه فروش نفت دانست و گفت: ما توانستيم به روش‌های مختلف بخش قابل ملاحظه‌ای از وجوه فروش نفت را دريافت کرده و در اختيار دولت قرار دهيم که در زمان مناسب به آن اشاره خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در عين حال در راستای ديپلماسی انرژی در شرايط سخت شدن تحريم‌ها با سفر به کشورهای مختلف توانستيم فروش نفت را که به حداقل رسيده بود، بيشتر کنيم.

به سربازی و سرداری ميبالم و افتخار می‌کنم

وزير سابق نفت در ادامه با اشاره به مصاحبه خود با نشريه تجارت فردا گفت: متأسفانه مطالبی خلاف آنچه که گفته بودم به چاپ رسيده که لازم می‌دانم درباره آن صحبت کنم.

وی افزود: اينجانب سالهاست به عنوان خادم مردم در بخش‌های اقتصادی و عمرانی مشغول خدمت هستم و افتخارم سربازی نظام است.

وی تاکيد کرد: سرداری و سربازی افتخاری است که به لطف خدا نصيب من شده و از اين بابت خدا را شاکرم و به لباس مقدس سربازی می‌بالم.

قاسمی توضيح داد: در اين مصاحبه بنده گفتم در حال حاضر مسئول ستاد توسعه اقتصادی ايران و عراق هستم که از جمله مجموعه‌های نظامی به شمار نمی‌رود و متعلق به دولت است و مسئوليت نظامی ندارم اما متأسفانه به صورت خلاف واقع اينگونه منعکس شده که بنده تأکيد داشتم که سردار خوانده نشوم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016