یکشنبه 12 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
29 اردیبهشت» ناگفته‌های حجت‌الاسلام زائری درباره سعید مرتضوی
18 فروردین» آخرين وضعيت پرونده های سعيد مرتضوی
پرخواننده ترین ها

مرتضوی ۱۰ پرونده مفتوح در دادسرای کارکنان دولت دارد

ایلنا ـ يکی از شکات مرتضوی با انتقاد از عدم رسيدگی به پرونده اين مقام سابق قضايی، مدعی شد که مرتضوی ۱۰ پرونده مفتوح در دادسرای کارکنان دولت دارد.

پيمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در مورد آخرين وضعيت پرونده شکايتی خود از سعيد مرتضوی اظهار کرد: پيش از تعطيلات عيد فطر در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت حاضر شديم که بازپرس پرونده اعلام کرد مرتضوی را برای ارائه توضيحات به دادستانی احضار کرده است که قرار بود بعد از تعطيلات عيد فطر در شعبه حاضر شود که از حضور وی در شعبه اطلاعی ندارم.

شاکی سعيد مرتضوی ادامه داد: به بازپرس پرونده اعلام کرديم که برابر قانون، زمان و ساعت حضور متهم در دادسرا بايد به وکلا و شکات ابلاغ شود تا طرفين دعوا در جلسه حضور داشته باشند ولی بازپرس در اين خصوص توضيحی ارائه نداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين وکيل دادگستری در مورد تعداد پرونده‌های دادستان سابق تهران گفت: آقای مرتضوی پرونده‌های متعددی دارد که به طور نمونه می‌توان به پرونده اعاده شده ايشان از دادگاه به دادسرا در مورد کشته شدگان بازداشتگاه کهريزک اشاره کرد که همچنان درشعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.

عطار پرونده ديگر مرتضوی در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت را شکايت دستگير شدگان در ارتباط با عباس پاليزدار عنوان کرد و گفت: آقای پاليزدار، بنده و آقای جواد ترابی به اتهام مشارکت در بازداشت غير قانونی از دادستان سابق به همراه بازپرس سابق شعبه دو دادسرای کارکنان دولت شکايت کرديم که همچنان اين پرونده نيز در حال بررسی است. پرونده ديگری در ارتباط با مسئله پاليزدار وجود دارد. در آن زمان دادستان وقت تهران در مصاحبه با رسانه‌ها،‌از اعضای بازداشت شده به عنوان اعضای باند ضد امنيتی ياد می‌کرد. از اين رو ما از مرتضوی به اتهام افترا و نشر اکاذيب نيز شکايت کرديم.

وی به حواشی جلسه استيضاح شيخ الاسلامی وزير کار دولت دهم که در آن فيلمی از مذاکره فاضل لاريجانی با سعيد مرتضوی پخش شد اشاره کرد وگفت: بعد از آن مسئله آقای فاضل لاريجانی نيز شکايتی عليه سعيد مرتضوی مطرح کرده است.

اين وکيل دادگستری به شکايت کميسيون تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تامين اجتماعی در رابطه با سوء استفاده مالی مرتضوی به عنوان مديرعامل وقت سازمان تامين اجتماعی اشاره کرد و گفت: در اين راستا بنده به همراه آقايان دقيقی و همدانی به عنوان بيمه گذار تامين اجتماعی نيز عليه آقای مرتضوی به اتهام خيانت در امانت وسوء استفاده مالی نسبت به اموال سازمان تامين اجتماعی شکايت کرديم. از سوی ديگر آقای خليل بهراميان نيز به وکالت ازبيش از يک هزار کارگر تحت پوشش سازمان تامين اجتماعی به اتهام خيانت در امانت و سوء استفاده مالی نسبت به اموال سازمان تامين اجتماعی شکايت کرده است.

وی ادامه داد:‌يکی ديگر از همکارانم نيز به اتهام افشای اسناد محرمانه از سعيد مرتضوی شکايت کرده است.

عطار در پايان خواستار اين شد که پرونده‌های سعيد مرتضوی نيز که از زمان تشکيل برخی آنها حدود پنج سال گذشته نيز هرچه‌سريع‌تر و با قاطعيت از سوی دستگاه قضايی رسيدگی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016