شنبه 18 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزیر ارشاد: اگر خبرنگاران اجازه افشای یافته هایشان را داشتند فساد سه هزار میلیاردی نداشتیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر با تقویت حوزه رسانه فضا برای اصحاب رسانه باز شود و خبرنگاران اجازه افشاء یافته های خود را داشته باشند، جامعه ما شاهد بروز و ظهور فسادهایی مانند فساد سه هزار میلیارد تومانی نمی شود.

به گزارش «تیک»، علی جنتی در آیین بزرگداشت روزخبرنگار در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم گفت: هر اندازه حوزه رسانه در کشور تقویت شود به همان اندازه امور سالم و شفاف سازی می شوند.

او با اشاره به اینکه خبرنگاران بواسطه ماهیت کارشان با عمق مسائل و مشکلات جامعه درگیر هستند، گفت: هم مردم و هم مسوولان باید قدردان زحمات خبرنگاران باشند، زیرا اطلاع رسانی آنها از این مسائل و مشکلات می تواند ضعف ها و کاستی های مدیریت ها را برملا کرده و باعث ارتقاء، توسعه و تکامل امور جامعه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته ی ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش بی بدیل اصحاب رسانه در آگاهی بخشی جامعه گفت: اگر معتقد به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه هستیم، بطور قطع اهالی رسانه نقش اساسی در این زمینه دارند، زیرا کار آنها در جهت سالم سازی، شفاف سازی و مقابله با فساد اداری و سایر ناهنجاری ها و نابسامانی های اجتماعی قرار دارد.

به گفته او اصحاب رسانه زبان گویای ملت ها هستند که می توانند زخم های جامعه را در بخش های مختلف شناسایی کرده و با معرفی آنها راه حل نیز ارائه کنند.

وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی ایفای این نقش خطیر را از سوی رسانه ها منوط به وجود امنیت در فعالیت های رسانه ای دانست و گفت: خوشبختانه در کشور ما طبق قانون اساسی و قانون مطبوعات، اصحاب رسانه در بیان مسائل در چارچوب قانون آزاد هستند و آنها می توانند مسائل و مشکلات جامعه را مطرح و برای آنها راه حل ارائه کنند.

براساس این گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توسعه رسانه در منطقه آزاد قشم تاکید کرد و با اشاره به امکانات و امتیازات ویژه این منطقه بخصوص معافیت های گمرکی و مالیاتی، خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای این توسعه از جمله تاسیس چاپخانه مجهز و تاسیسات جانبی آن در جزیره قشم شد.

بنا به اظهار جنتی اگر افراد سرمایه گذار برای تاسیس این چاپخانه در قشم حاضر به سرمایه گذاری شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارز موردنیاز را برای واردات دستگاه های این چاپخانه تامین خواهد کرد.

او همچنین بر آمادگی این وزارتخانه برای برقراری دوره های آموزش روزنامه نگاری در قشم بخصوص از طریق دانشکده خبر تاکید کرد و در باره مسائل معیشتی اصحاب رسانه ها در قشم نیز به برخی حمایت های قانونی این وزارتخانه از رسانه ها بخصوص از طریق صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب به قشم سفر کرد و در مدت اقامت خود ضمن شرکت در آیین اختتامیه پنجمین دوره نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با مسوولان این جزیره در خلیج فارس دیدار و گفت و گو کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016