دوشنبه 27 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظریف: هيچ توافقی عملی نمی‌شود مگر اين که ۱+۵ تحريم شورای امنيت را لغو کند

وزير امور خارجه کشورمان گفت: يکی از مهمترين تعهداتی که ۱+۵ خواهد داشت اين است که به شورای امنيت مراجعه کند و از طريق مکانيزم های موجود شورای امنيت تحريم ها را لغو کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان پس از ديدار دو جانبه با معاون وزير خارجه رومانی در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره مذاکرات دو جانبه با کاترين اشتون در اوايل سپتامبر گفت: هنوز اين مذاکرات قطعی نشده ولی حتما يک دور قبل از مذاکرات ايران و ۱+۵ مروری با خانم اشتون بر موضوعات خواهيم داشت.

وزير امور خارجه کشورمان افزود: همانطور که دوستان عنوان کردند مذاکرات دو جانبه متعددی با اعضای ۱+۵ از سوی دوستان صورت خواهد گرفت تا در زمان مجمع عمومی سازمان ملل، جلسه رسمی ايران و ۱+۵ برگزار شود.

ظريف در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر در اين باره که گفته شده است اعضای ۱+۵ قادر به لغو تحريم های شورای امنيت نيستند و آيا بر اين اساس در توافق جامع تحريم های شورای امنيت برداشته نمی‌شود گفت: ۱+۵ خودش نمی تواند تحريم های شورای امنيت را لغو کند. ۵ عضو دايم شورای امنيت که عدد ۵ از همان جا می‌آيد موظفند که در هر توافقی تحريم ها را لغو کنند يعنی اين که هيچ توافقی عملياتی نخواهد شد مگر اين که اعضای ۱+۵ تعهد خود را در مورد لغو تحريم های شورای امنيت اجرايی کند.

وی گفت: بنابراين از نظر حقوقی اين مطلب درست است و اين نکته در همه مذاکرات نيز مشخص بوده است، يکی از مهمترين تعهداتی که ۱+۵ خواهد داشت اين است که به شورای امنيت مراجعه کند و از طريق مکانيزم های موجود در شورای امنيت تحريم ها را لغو کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016