چهارشنبه 29 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: همه به رای مجلس احترام بگذارند

رييس جمهور با بيان اين‌که امروز آقای نجفی به عنوان سرپرست وزارتخانه علوم منصوب شدند تصريح کرد که از آقای نجفی می‌خواهم مسيربالا بردن کيفيت دانشگاه‌ها،‌ توسعه مسائل فرهنگی و اخلاقی و حفظ آرامش درسطح دانشگاه‌های کشور را ادامه دهد.

رييس جمهور با بيان اين‌که امروز آقای نجفی به عنوان سرپرست وزارتخانه علوم منصوب شدند تصريح کرد که از آقای نجفی می‌خواهم مسيربالا بردن کيفيت دانشگاه‌ها،‌ توسعه مسائل فرهنگی و اخلاقی و حفظ آرامش درسطح دانشگاه‌های کشور را ادامه دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايسنا، اعزامی به اردبيل حجت الاسلام و المسلمين حسن روحانی در جمع علما ، فضلا و طلاب اردبيل با اشاره به استيضاح امروز وزير علوم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می دانم وزير علوم در ميان بسياری از دانشجويان واساتيد دانشگاه‌ها محبوب بوده است؛ چرا که نامه های فراوانی در همين ارتباط در مقاطع مختلف برای من ارسال شده است، اما من از دانشجويان ، اساتيد و صاحب نظران می خواهم که به رای مجلس، همه احترام بگذاريم.

رئيس جمهور افزود: اين‌که نحوه سخن گفتن و طرح مطلب بهتر از اين می‌شود يا خير را به فرصت ديگری موکول می کنيم، ولی اصل استيضاح يک وزير طبق قانون اساسی از حقوق مجلس شورای اسلامی است. پس نظر نمايندگان و رای اکثريت آنها برای ما محترم است.

وی با اشاره به اهميت تعامل دولت و مجلس تصريح کرد: دولت و مجلس بايد با قوه قضاييه تعامل خوبی داشته باشند و هر سه اينها با احترام نظر رهبری در کنار مردم اين سرزمين باشند؛ چراکه ايران و حکومت متعلق به مردم است و همه ما نمايندگان ملت هستيم، بنابراين اين گونه امور نبايد وسيله ای برای فاصله بين قوا شود.

روحانی با بيان اين‌که ما اهداف بسيار مهمی در پيش رو داريم و در کنار آن دشمنان بسيار فراوان برای منطقه حساس ما و جهان اسلام وجود دارد گفت: نبايد با طرح اينگونه مسائل از هم فاصله بگيريم که نخواهيم گرفت.

وی با بيان اين‌که آقای دکتر فرجی دانا از شخصيت های فرهيخته ،‌ انديشمند صاحب نظر و مدير بوده‌اند،تصريح کرد: در دوران مديرت دکتر فرجی دانا بر وزارت علوم ايشان برای گسترش علم، ايجاد فضای علمی در دانشگاه، بالابردن کيفيت و ايجاد آرامش در سطح دانشگاه بسيار تلاش کرده‌اند و امروز که آقای نجفی را به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب کردم می‌خواهم که اين مسير يعنی بالابردن کيفيت و توسعه مسائل فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه و حفظ آرامش در سطح دانشگاه‌های کشور را ادامه دهد.

رئيس جمهور ضمن تشکر از دکتر فرجی دانا تصريح کرد: ايشان جزء وزرايی بودند که با اصرار من مسئوليت وزارت را قبول کردند چون برخی از وزرا از ابتدا در خواست ما را می پذيرفتند، اما برخی ديگر با اصرار از سوی من مسئوليت را قبول می کردند که آقای فرجی دانا جزء اين دسته از وزرا بودند.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد : اميدوارم همه ما بتوانيم در مسير و راه‌مان عامل به وظيفه باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016