چهارشنبه 29 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

«تور نظامی» محمد جواد ظریف برگزار شد٬ رضا فرجی‌دانا از «تور علمی» باز ماند

tournezzarif.jpg
دیگربان - یک روز پیش از برکناری رضا فرجی‌دانا وزیر علوم با رای نمایندگان مجلس٬ تور گردشگری نظامی به دستور علی خامنه‌ای برای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معاونان وی برگزار شد.

سایت رسمی «وزارت دفاع» گزارش کرده آقای ظریف به همراه معاونین وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، از بخش‌های مختلف صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید کرده است.

این بازدید در آستانه ۳۱ امرداد «روز صنعت دفاعی» صورت گرفته و محمدجواد ظریف در پایان این بازدید از توان دفاعی و نظامی ایران تعریف و تمجید کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظریف گفته «بحمدالله حوزه دفاعی و صنایع ما نه تنها برای دفاع کشور، بلکه برای پیشرفت صنایع مختلف نیز، فعالیت‌های عظیم و قابل توجهی را انجام داده است.»

وزیر امور خارجه با تقدیر از فعالان عرصه صنعت دفاعی ایران هم افزوده «ملت بزرگ ما این اطمینان را در خود تقویت کرده‌اند که به هیچ کشوری اجازه طمع و نفوذ به مرزهای ایران را ندهند.»

دستور برگزاری تور بازدید مقام‌های وزارت امور خارجه از صنایع نظامی ایران ۱۱ تیر ماه از سوی علی خامنه‌ای صادر شده بود.

آقای خامنه‌ای افزوده بود: «یکى از مسئولین {محمدجواد ظریف} درباره‌ مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک تور نظامى براى مسئولین کشور قرار بدهید.»

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ۱۲ آذر ماه سال گذشته در دانشگاه تهران گفته بود «آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد» و از سیستم دفاعی ایران نمی‌ترسد.

رهبر جمهوری اسلامی ۱۱ تیر ماه همچنین خواستار برگزاری یک «تور علمی» برای رضا فرجی‌دانا شده بود که این تور به دلیل رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر علوم برگزار نشد.

رضا فرجی‌دانا روز چهارشنبه (۲۹ امرداد) با رای نمایندگان مجلس پس از ماه‌ها جنجال از وزارت علوم کنار گذاشته شد.

۱۴۵ نماینده به طرح استیضاح فرجی‌دانا رای موافق داده٬ ۱۱۰ نفر با آن مخالفت کرده و ۱۵ نماینده دیگر به آن رای ممتنع دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016