چهارشنبه 5 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 شهریور» باهنر: علاقه‌مند نبوديم وزير علوم استيضاح شود
30 مرداد» جنتی و ظريف، هدف بعدی تندروها؟
پرخواننده ترین ها

روايت سایت "الف" از جلسه شب قبل از استيضاح

سايت خبری «الف» به مديرمسئولی احمد توکلی نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی، روايتی از جلسه شب قبل از استيضاح رضا فرجی‌دانا منتشر کرده است.

در بخشی از گزارش «الف» آمده است: «سه‌شنبه شب آخرين جلسه داخلی استيضاح‌کنندگان برگزار می‌شود که در آن يک فرايند برای استيضاح طراحی می‌شود و موارد مخالفت با ادامه صدارت فرجی‌دانا بر وزارت علوم در ۹ بند آماده می‌شود و تقسيم کاری که کدام نماينده در چه مورد يا مواردی صحبت کند انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با فيلم مورد نظر نوباوه برای پخش در مجلس مخالفت می‌شود ليکن وی اظهار می‌دارد که با فوت و فن‌های رسانه‌ای آشناست و لذا پخش فيلم و توضيحاتش، طوفانی در ميان نمايندگان به وجود خواهد آورد.

در اين جلسه تاکيد می‌شود که در نهايت احترام با وزير علوم سخن گفته شود، همچنين در مقابل اهانت روزهای گذشته و اهانت‌های احتمالی، کسی حق ندارد از کوره در برود. بايستی از التهاب و دعوا به شدت خودداری شود و در نهايت آرامش، استيضاح انجام شود.

۲۶ ثانيه فيلمی که از سوی نادران به عنوان آخرين لحظات مخالفت استيضاح‌کنندگان پخش می‌شود قرار بود که در انتهای سخن نقوی حسينی در صبح منتشر شود که با نظر يکی از نمايندگان به آخرين لحظه موکول شد.

با پايان اظهارات موافقان و مخالفان استيضاح و سخنان وزير علوم و ابراز دکتر لاريجانی مبنی بر حکميت و در فاصله رای‌گيری يک مقام عالی‌رتبه اجرايی در تماس با يک معاونت پارلمانی از چند و چون فضا برای رای‌گيری سوال می‌کند که معاون پارلمانی از سنگ تمام خوب و عالی رئيس مجلس برای فرجی‌دانا خبر می‌دهد ليکن بعد از اعلام نتايج رای‌گيری، مسئول عالی‌رتبه اجرايی لحظاتی در شوک عدم اعتماد به فرجی‌دانا سکوت می‌کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016