پنجشنبه 6 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات: تقويت شبکه های اجتماعی بومی را مدنظر داريم


ياسوج - ايرنا- وزيرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سياست اصلی دولت و اين وزارتخانه تقويت شبکه های اجتماعی بومی به ويژه در سطح دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی با ورود اپراتور نسل سوم (رايتل) است.

محمود واعظی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ياسوج با اشاره به لزوم پيوست های فرهنگی در ارايه خدمات نسل سوم و نيز شبکه های اجتماعی، افزود: هر آنچه که در شورای عالی فضای مجازی به عنوان پيوست فرهنگی به تصويب می رسد اپراتورها نيز موظف به اجرای آن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی برخی اظهار نظرها در زمينه پيوست فرهنگی قبل از شروع فعاليت نسل سوم اپراتوردر ايران را يادآور شد و افزود: سرويس دهی و ارايه خدمات آی تی در کشور يک کار اجرايی و در حوزه اختيارات دولت است.

واعظی ابراز داشت:ضمن اينکه اين پيوست فرهنگی به عنوان يک سند راهبردی در دولت و وزارت ارتباطات تدوين شده و آماده ابلاغ و اجرا از سوی همه اپراتورها است.

واعظی به برخی مزايا و ظرفيت های نسل سوم تلفن همراه در ايران اشاره و بيان کرد: با استفاده و کمک اين فناوری نوين دسترسی کاربران به تمام خدمات و سرويس های اينترنت با سرعتی بيش از ۱۰ برابر GPRS برقرار خواهد شد.

وی با بيان اينکه هم اکنون ارايه خدمات رايتل نيز به صورت آزمايشی در برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شده است، افزود: نسل سوم شبکه تلفن همراه يا ۳ جی روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن های همراه و سيستم های بدون سيم می باشد.

واعظی افزود: ۳ جی برخلاف جی اس ام نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات نيست بلکه امکان انتقال اطلاعات به صورت چند رسانه ای در اين نسل ممکن خواهد بود.

وزيرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع فيلترينگ برخی شبکه های اجتماعی در کشور گفت: راهبرد اصلی دولت و شخص رييس جمهوری اين است که هرگونه تصميم گيری در مورد اين شبکه ها بايد در کميسيون های مختلف شورای عالی فضای مجازی بررسی شود و سياست گذاری های مناسب و نهايی با نظر اعضا در اين زمينه انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016