پنجشنبه 6 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتقاد دوباره آيت‌الله مکارم شيرازی از وزير ارتباطات


خبرگزاری تسنيم: آيت الله مکارم شيرازی در صحن جامع رضوی گفت: سيل شبهات و تبليغات غيراسلامی از شبکه‌های ماهواری‌ دشمن در جهان اسلام پخش شده و امروز اين فعاليت‌ها صورت می‌پذيرد و در اينجا علما و روحانيون بايد مقابل آنها بايستند.

به گزارش خبرگزاری تسنيم از مشهد مقدس، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی در آخرين جلسه از سلسله جلسات سخنرانی خود در بارگاه رضوی ضمن تبريک ايام خجسته دهه کرامت و عياد فرخنده آن اظهار کرد: در زيات فاطمه معصومه(س) تقاضای شفاعت در بهشت رامی‌کنيم و اين مهم نشان از مقام والای کريمه اهل‌بيت(ع) دارد و به خصوص در ميان مقام‌های حضرت فاطمه معصومه(س) مقام علمی والای ايشان بسيار معروف است.
وی افزود: در روايات داريم که تنی چند از محبان عصمت و طهارت(ع) منزل امام کاظم(ع) شرفياب شدند تا پاسخ به سوالات خود را دريافت کنند که ايشان تشريف نداشتند و حضرت فاطمه معصومه(س) پاسخ سوالات آنها را دادند که تمام اين پاسخ‌ها مورد تاييد امام کاظم(ع) گرفت و ايشان در وصف دختر گراميشان واژه "فداها‌ابوها" را بيان کردند.
آيت‌الله مکارم شيرازی تصريح کرد: در شهری که حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارد، حوزه علميه قوی، گسترده و وسيعی وجود دارد و با وجود حوزه‌های قوی مشهد، نجف و غيره هيچ شهری چنين حوزه‌ای ندارد.
وی تاکيد کرد: علامه مجلسی به نقل از امام صادق(ع) می‌گويد، علم و دانش در شهری به نام قم آشکار می‌شود و آنجا معدن علم و فضل می‌شود و پيام و سخنانی ناب از اين حوزه به همه جا پخش می‌شود و همگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و اين حديث نشان می‌دهد که ظهور امام زمان(عج) نزديک است.
مرجع عاليقدر جهان تشيع تصريح کرد: علم و دانش از قم به ساير بلاد مغرب و مشرق منتقل می‌شود و اکنون اين شهر بيش از يک ميليون مبلغ را به کشورهای ديگر اعزام کرده و شبکه ولايت را نيز راه‌اندازی نموده که به دو زبان فارسی و عربی در آمريکا، اروپا، آسيا، آفريقا و اقيانوسيه برنامه‌های اين شبکه قابل بهره‌برداری بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله مکارم شيرازی گفت: علم عقايل از درهای بهشت بوده و ۳ در بهشت از اين سمت نمايان می‌شود.
وی افزود: اگر بخواهيم خدمات امام رضا(ع) را ببينيم بايد شرايط آن زمان را درک کنيم و به تعبيری از اقيانوس اطلس تا ديوار چين به سوی اسلام آمدند و البته اسلام اجبار نمی‌کرد بلکه اين خود افراد بوده‌اند که با افکار و عقايد درست‌شان به سمت اسلام گرويدند.
آيت‌الله مکارم شيرازی تصريح کرد:‌کسی که در مقابل همه سوالات و شبهات ايستاد وجود مقدس امام‌رضا(ع) بود و می‌دانيم که ولايتعهدی از سوی مامون به ايشان تحميل شد؛ امام رضا(ع) از مدينه به طوس آمدند.
مرجع عاليقدر جهان تشيع اظهار کرد: اما امام رضا(ع) از اين فرصت بهترين بهره را بردند و رسانه‌ای هم در آن دوران نبود و تنها رسانه فعال نيز از آن دشمن بود و امام رضا(ع) از طريق همين رسانه شک و شبهه‌ها را برطرف کردند.
آيت‌الله مکارم شيرازی بيان کرد: هنگامی که علوم امام رضا(ع) طنين‌انداز شد مامون به وحشت افتاد و در راستای حفظ خلافت خود تصميم به شکستن اين علوم اعتقادی گرفت.
وی تصريح کرد: مامون فردی به نام سليمان را آورد که غرور امام رضا(ع) را بشکند و او گفت من قصد چنين کاری را ندارم و مامون در پاسخ گفت هدف من همين است و مناظراتی با ۷ گروه مسيحيان، يهوديان، زرتشتيان و ساير مذاهب تشکيل شد و حضرت رضا(ع) فرمودند به مامون بگوييد که من می‌آيم اما به زودی پشيمان خواهی شد.
آيت‌الله مکارم شيرازی گفت: ياران امام رضا(ع) خدمت ايشان عرض کردند ما احساس خطر می‌کنيم اما حضرت رضا(ع) فرمودند من می‌روم و هر کدامشان را با کتاب و زبان خودشان محکوم می‌کنم.
وی تصريح کرد: امام رضا(ع) در مجلس نشستند و يکی پس از ديگری محکوم شدند و عقب‌نشينی کردند و صدای اين مناظره همه جا پيچيد و ايشان دين خود را ادا کردند و اگر دفاعيات امام رضا(ع) در آن زمان نبود اسلام به خطر می‌افتاد و سم‌پاشی‌هايی از سوی دشمن بود و خدمتی که امام رضا(ع) کردند خدمتی بی‌نظير به جهان اسلام بود و از آنجا به بعد لقب آل محمد(ص) را به القاب ايشان اضافه کردند.
مرجع عاليقدر شيعيان جهان خاطرنشان کرد: سيل شبهات و تبليغات غيراسلامی از شبکه‌های ماهواری‌ دشمن در جهان اسلام پخش شده و امروز اين فعاليت‌های کثيف صورت می‌پذيرد و در اينجا علما و روحانيون بايد مقابل آنها بايستند.
آيت‌الله مکارم شيرازی گفت: نوجوانان و جوانان هدف اصلی دشمن هستند و اگر آنها را از ما بگيرند اسلام و نظام به خطر می‌افتد و قرآن نيز سرنوشت مبهمی پيدا می‌کند.
وی افزود: به آقای واعظی، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات توصيه می‌کنم که شبکه‌های اينترنتی سالم به مردم معرفی کند و گسترش رسانه‌ها بايد به شکلی بررسی شده و همراه با حساب و کتاب باشد.
آيت‌الله مکارم شيرازی تصريح کرد: ما مخالف گسترش رسانه‌ها نيستيم و حضرت محمد(ص) فرمودند: اگر علم و دانش در آسمانها باشد گروهی از ايرانيان به آن دست پيدا می‌کنند و بايد علم و دانش گسترده‌تر شود؛ اما بخشی از اين رسانه‌ها ابزار گناه بوده و بسيار خطرناک هستند.
وی تاکيد کرد: جوانان و نوجوانان می‌توانند از طريق اينترنت با انواع فيلم‌ها ارتباط برقرار کنند و اينکه می‌‌گويند سالم سازی شده است اشتباه است.
مرجع عاليقدر جهان تشيع بيان کرد: قرآن می‌‌گويد يکی ازعوامل خشکسالی افزايش گناه است و امير مومنان حضرت علی(ع) فرمودند برويد استغفار کنيد و بارها اين جمله را تکرار کردند و يک پاسخ قاطع را به همه پرسش‌های، پرسش کنندگان خود دادند.
آيت‌الله مکارم شيرازی گفت: اگر استغفار کنيم گناهانمان بخشيده می‌شود و بسياری از آفت‌ها، خشکسالی‌ها، جنگ‌ها و ناامنی‌ها خنثی می‌شود و همه در وحشت از مرگ و ميرهای صعب‌العلاج هستند و وقتی گناه باشد تمام اين مشکلات نمود پيدا می‌کند.
وی تصريح کرد: زائران امام رضا(ع) وقتی که برمی‌گردند بايد حالشان عوض شده باشد و تصميم بهتری گرفته باشند اما اگر تغييری در شيوه رفتاری‌شان ايجاد نشود زيارتشان مورد قبول واقع نشده است؛ پس قدر حضور در اين بارگاه نورانی را بدانيم و به امام رضا(ع) قول بدهيم که اصلاح می‌شويم و ديگر به سمت و سوی گناه نمی‌رويم.
آيت‌الله مکارم شيرازی بيان کرد :‌بياييم در شب جمعه و در حرم مطهر امام رضا(ع) توبه کنيم تا اين مشکلات برطرف شود و آثار گناه در جاهای بسياری ذکر شده و پاک باشيد تا از بلايا در امان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016