جمعه 7 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئیس جمهوری یمن: دو تن از افسران سپاه پاسداران ایران در یمن دستگیر شده اند

bb49_1.jpg
العربیه - عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن به شدت از جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و این کشور را به حمایت از حوثی ها به منظور گرفتن امتیاز در سوریه متهم کرد.

به گزارش سایت «الیمن آنلاین»، هادی در سخنانی در جمع «هیئت رئیسه گروه بسیج مردمی برای حمایت از دستاوردهای ملی» گفت: «ایران به میزان بسیار بالایی در مسائل داخلی یمن دخالت می کند. چهار کانال در ایران علیه یمن فعالیت می کنند. عبد الملک الحوثی مشاورانی دارد که در ایران هستند.»

هادی افزود که دو تن از افسران سپاه پاسداران ایران در حالی که برای ساخت کارخانه تولید موشک در یمن برنامه ریزی می کردند، دستگیر شدند.

او گفت که 1600 طلبه یمنی در ایران حضور دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این برای اولین بار نیست که دولت یمن جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در مسائل داخلی خود متهم می کند.

رئیس جمهوری یمن به تحرکات گروه شیعه حوثی پرداخت و گفت: «حوثی ها جوانانی سر به هوا هستند که می خواهند یمن را به جنگ داخلی بکشانند، نه برایشان فراورده های نفتی مهم است، نه مردم و نه ارزش های ملی. آن ها از زمان جنگ اول به هیچ توافقنامه ای پایبند نبودند و دروغگو هستند.»

مرکز گروه حوثی شمال یمن است. این گروه که زمانی شورشی خوانده می شد، اکنون کنترل مناطق وسیعی از شمال یمن را در دست گرفته است.

این گروه از دو هفته پیش تظاهرات و تحصن هایی در صنعا پایتخت یمن به راه انداخته و خواهان استعفای دولت و از سر گیری پرداخت یارانه سوخت.

رئیس جمهوری یمن گفت: «عمل سزارین برای خارج کردن حوثی ها از صنعا انجام خواهیم داد. اجازه کشاندن کشور به جنگ را نخواهیم داد و با شمشیر صلح جلو خواهیم رفت.»

او همچنین هواداران علی عبد عبد الله صالح رئیس جمهوری یمن را به حمایت تسلیحاتی از حوثی ها متهم کرد. او گفت که نیروهای وفادار به صالح به دلیل شمنی با علی محسن الاحمر، اسلحه به صعده منتقل می کنند.

علی محسن الاحمر یکی از فرماندهان ارتش یمن بود که در دوره انقلاب این کشور به مخالفت با علی عبد الله صلاح پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016