چهارشنبه 12 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعدام يک ايرانی در عربستان سعودی به اتهام قاچاق مواد مخدر

در حال حاضر شماری از ايرانيان به اتهام قاچاق مواد مخدر در کشورهای مختلف زندانی و محکوم به اعدام هستند که از جمله می توان به ۸۶ زن و مرد ايرانی محکوم به اعدام در مالزی اشاره کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام يک ايرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر خبر داد.

به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته وزارت کشور عربستان سعودی سه شهروند سوريه و يک ايرانی به دليل قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند و روز سه شنبه اعدام شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس اين گزارش، اين ايرانی به دليل انتقال ماده مخدر حشيش به اعدام محکوم شده بود. حکم اعدام وی در يکی از زندان های منطقه الشرقيه عربستان سعودی اجرا شد. منطقه الشرقيه در ساحل جنوبی خليج فارس قرار دارد.

وزارت خارجه ايران هنوز درباره اجرای اين حکم واکنشی نشان نداده است.

نام اين شهروند ايرانی "رضا عباس فاضل دريساوی" و جرم وی قاچاق حجم زيادی از ماده مخدر حشيش از طريق دريا به خاک عربستان سعودی اعلام شده است.
با اين ۴ اعدام، آمار اعدامی های عربستان سعودی از ابتدای سال جاری ميلادی تاکنون به ۴۵ نفر افزايش می يابد.

اوايل سال ۱۳۹۰ هم ۸ ايرانی زندانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در عربستان سعودی اعدام شدند. در مهر ماه ۱۳۹۲ نيز دو زن ايرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در مالزی اعدام شدند.

در حال حاضر شماری از ايرانيان به اتهام قاچاق مواد مخدر در کشورهای مختلف زندانی و محکوم به اعدام هستند که از جمله می توان به ۸۶ زن و مرد ايرانی محکوم به اعدام در مالزی اشاره کرد.

دو سازمان غيردولتی "ديده بان حقوق بشر" و "عفو بين الملل" نيز به تازگی از افزايش اعدام ها در عربستان سعودی به شدت انتقاد کرده اند.

کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نيز در سال ۲۰۱۳ افزايش صدور احکام اعدام در عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

سازمان های مدافع از حقوق بشر نيز خواستار تعليق مجازات اعدام در عربستان سعودی شده اند.

در سال ۲۰۱۳ ميلادی ۷۸ نفر در عربستان سعودی اعدام شدند. اين افراد شامل اتباع سعودی و خارجی هستند.

در عربستان سعودی برای جرائم تجاوز جنسی، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و انجام فعاليت های سِحر و جادوگری، مجازات اعدام صادر می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016