چهارشنبه 12 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 شهریور» حرف های مرتضوی بعد از جلسه دادگاه به خبرنگاران
28 مرداد» مدير بازداشت شده نفتی کيست؟
پرخواننده ترین ها

"قرارداد ۴۰۰ ميليارد ينی ‌مرتضوی با زنجانی"

رئيس کميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعی، با اشاره به قرارداد ۴۰۰ ميليارد ينی ‌مرتضوی با بابک زنجانی در زمان رياستش گفت: در صورتی که وی در دادگاه بار ديگر معامله با زنجانی را کتمان کند، ما سند‌های مرتبط را منتشر می‌کنيم.

سيدحسين دهدشتی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به بررسی تخلفات سعيد مرتضوی مديرعامل سابق سازمان تأمين اجتماعی در دادگاه انقلاب اسلامی، گفت: يکی از موارد اتهامی مرتضوی در اين دادگاه، پرونده ارتباط وی با بابک زنجانی و انجام معامله در قالب شرکت شستا بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرتضوی در دادگاه اخيرش ادعا کرده که او حتی يک ريال با زنجانی معامله نکرده است اما بر اساس اطلاعات واصله، وی ۱۳۸ شرکت و کارخانجات مرتبط با شستا را به زنجانی واگذار کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعی، مرتضوی در قرارداد واگذاری چندين شرکت شستا، برای تضمين قرارداد حدود پنج چک به مبلغ چهارصد ميليارد ين ژاپن را به زنجانی تحويل داده است و بر اساس اطلاعات واصله هنوز اين چک‌ها در اختيار زنجانی است.

رئيس کميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعی اظهار کرد: در صورتی که مرتضوی بار ديگر ادعای قبلی خود را مطرح و موضوع انجام معامله با بابک زنجانی را کتمان کند، ما حاضر هستيم که شماره و تاريخ صدور چک‌ها و مکاتبات وی با زنجانی درباره اين موارد را اعلام کنيم.

دهدشتی گفت: بر اساس قانون، مرتضوی هيچ اختياری برای انجام معامله با افراد ديگر به‌ويژه بابک زنجانی نداشته زيرا اين اقدام بدون مصوبه سازمان بوده که اين خود يک تخلف بزرگ وی در دوران رياست سازمان تأمين اجتماعی است. از طرف ديگر ارائه چک به زنجانی برای تضمين قرارداد از طريق سازمان هم از تخلفات مرتضوی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016