چهارشنبه 12 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی ضروری و عاجل است، نامه حبيب الله اميری، از فرماندهان سپاه و کمیته به آیت الله خامنه ای


بسم الله الرّحمن الرّحيم
«جمهوری اسلامی بايد به عهد و پيمان با ملت وفادار باشد»

«قَالَ رَبِّ بِمَآ أَغْوَیْتَنِی لأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الأَرْضِ وَ لأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» (حجر / ۳۹)
شيطان گفت خدايا چنانکه مرا گمراه کردی من نيز در زمين، باطل را در نظر فرزندان آدم جلوه می دهم، و همۀ آنها را گمراه خواهم کرد.

حضرت آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، سلام عليکم

چنانچه مستحضريد حضرت امام خمينی (ره) هنگام تبعيد در خارج از کشور در مصاحبه ها و سخنرانيهای متعدد، از نهاد با عظمت مرجعيت حمايت نموده و وعدۀ تشکيل نظام جمهوری اسلامی را به ملت ايران دادند و مردم نيز با تمام وجود به حمايت از مرجعيت و جمهوری اسلامی به صحنه آمدند و در نهايت با رهبری قاطعانه ايشان انقلاب اسلامی به پيروزی رسيد.

بعد از پيروزی انقلاب اسلامی بزرگترين دغدغۀ امام خمينی (ره) تدوين و تصويب قانون اساسی بود؛ لذا در اولين فرصت مجلس خبرگان متشکل از علما و اساتيد مجرب حوزه های علمیّه و دانشگاهی با رأی مردم انتخاب و در آن مجلس، قانون اساسی تدوين گرديد و سپس با همه پرسی از مردم به تصويب رسيد.

قابل ذکر است که در دوران قبل از پيروزی انقلاب جريانات و اشخاصی بودند که موافق مبارزه با رژيم شاه نبوده و هيچ گونه همکاری با انقلاب و نهضت نداشتند و حتی پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی و حملۀ ناجوانمردانۀ کشور عراق به ايران به سکوت خويش ادامه دادند؛ لکن پس از رحلت امام خمينی (ره) آقايان رفته رفته به ظاهر با نظام و انقلاب همراه شده اند تا جائی که اعلام می کنند ولايت فقيه منصوب از جانب خداست و قانون اساسی و رأی مردم فقط جنبۀ تشريفاتی دارد.

آيا آن گونه که آقايان می گويند رأی مردم در امور مربوط به خودشان تزيينی است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آقای خامنه ای

اعضای خبرگان قانون اساسی با شناختی که از فقيه عاليقدر حضرت آيت الله منتظری (ره) و جايگاه علمی معظم له داشتند ايشان را به عنوان رئيس مجلس خبرگان انتخاب نمودند.

ايشان برای اولين بار در جهان اسلام تدريس در مورد اختيارات ولايت فقيه را طی چهار سال متمادی ارائه نمودند و رأی و نظر مردم را در مورد ولايت فقيه شرط اساسی دانستند که اين مباحث علمی با عنوان "دراسات فی ولایة الفقيه و فقه الدولة الاسلامیة " در چهار جلد که کتاب بی نظيری در فقه می باشد منتشر گرديد.

حضرت آقای خامنه ای

مگر در هر مکتب و آئينی به ويژه در دين مبين اسلام به رعايت عهد و پيمان تأکيد نشده است و مگر خداوند متعال طبق نقل استاد عاليقدر شهيد آيت الله مطهری (ره) حتی در مورد کافر حربی در رابطه با رعايت عهد و پيمان به پيامبر عظيم الشأن (ص) دستور اکيد ندادند که تا زمانی که آن کافران حربی نقض عهد نکرده اند «...فماستقاموا لکم فاستقيموا لهم ...» (توبه / ۷)، ای پيامبر نقض عهد نکن.

مگر حضرت علی (ع) به مالک اشتر دستور ندادند: «ای مالک عهد و پيمان شکنی جرأتی بر خداست و کسی بر خدا جرأت می کند که انسانی نادان و شقی باشد ...».

همچنين امام خمينی (ره) در مصاحبه ای فرموده اند: «... هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقيماً در برابر سايرين، زمامدار مسلمين را استيضاح کند ... ».

حضرت آقای خامنه ای

اگر خبرگان رهبری نگران گسترش تهاجم فرهنگی اند، بايد اذعان نمود در دورانی که روحانيون به عنوان پدران معنوی و امين مردم بودند هرگز نقض عهد نمی کردند، لکن هم اينک ملت شاهد است که مسئولين نظام با نقض اصول قانون اساسی که همان تعهدات مرجعيت شيعه با ملت است موجب آسيب جدی به اعتقادات مردم و بويژه جوانان گشته اند و در نتيجه ناهنجاريها در کشور هرچه بيشتر در حال گسترش است.

حضرت آقای خامنه ای

جنابعالی مستحضريد که در صدر اسلام آن کسانی که برای مسلمان شدن خدمت پيامبر (ص) رسيدند حضرت يکی از شروط مسلمانی را اجتناب از متهم کردن يکديگر اعلام نمودند و با توجه به اين که در اصل سی و هفتم قانون اساسی ايران «اصل، برائت است و هيچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اينکه جرم او در دادگاه ثابت گردد.» پس بايد جمهوری اسلامی به اين صفت بسيار عالی انسانی که متاسفانه در کشور مرتب نقض شده و می شود پايبند باشد؛ لذا برای هرچه بيشتر قانونمند شدن نظام و رفع خطر احتمالی و آرامش و ثبات سياسی کشور و در آستانۀ ۱۷ شهريور و به احترام شهدای آن روز بزرگ، چنانچه نسبت به رفع حصر از آقايان مهندس ميرحسين موسوی و خانم زهرا رهنورد و حجت الاسلام والمسلمين آقای کروبی اقدامات ضروری و عاجل صورت گيرد، يقيناً موجب رضايت و خشنودی خداوند متعال و ملت مظلوم ايران واقع می گردد.

۱۲ شهريور ۱۳۹۳
قم - حبيب الله اميری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016