سه شنبه 18 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"ايران به اجلاس ائتلاف ضد داعش دعوت نشد"

روزنامه الوطن سعودی امروز نوشت که ايران به اجلاس ائتلاف ضد داعش در شهر جده عربستان دعوت نشده است.

به گزارش تسنيم روزنامه سعودی الوطن به نقل از منابع خود نوشت: تهران برای حضور در اين اجلاس دعوت نشده است.

اين اجلاس روز پنجشنبه همزمان با سيزدهمين سالگرد حملات يازده سپتامبر در شهر جده برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه الوطن نوشت: در اين ائتلاف عربی – غربی در سطح وزيران خارجه راههای لازم برای متوقف کردن گسترش گروه داعش در عراق و سوريه بررسی خواهد شد.

به نوشته اين روزنامه، حضور وزيران خارجه کشورهای شورای همکاری به همراه آمريکا و لبنان و اردن و تعداد ديگری از وزيران خارجه کشورهای اتحاديه اروپا که احتمالا فرانسه و انگليس جزء آنها باشد، قطعی شده است.

اين روزنامه به نقل از منابع ياد شده نوشت: گروه داعش و چگونگی رهايی از آن محور اجلاس جده است و تدوين راهبردی واحد برای مبارزه با تروريسم به طورکلی و به طور خاص اين گروه تروريستی صورت خواهد گرفت.

الوطن نوشت: شرکت کنندگان اجلاس خود را درپی آن برگزار خواهند کرد که باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا فردا طرح اقدام کشورش عليه داعش را آشکار خواهد کرد.

دعوت عربستان برای برگزاری اجلاس ياد شده درحالی است که دولت اين کشور به طور علنی در طول سه سال گذشته حمايت خود از گروههای مسلح به اصطلاح خودش "ميانه رو" در سوريه را که درحال نبرد با نظام اين کشور هستند، ابراز داشته است.

دولت سعودی به طور علنی از اين گروهها حمايت سياسی، مالی، نظامی و رسانه ای کرده است و ديگران را نيز ترغيب کرده تا به اين گروهها کمک تسليحاتی بکنند.

حمايت از همين گروهها بويژه دو گروه مسلح "ارتش آزاد" سوريه و "جبهه اسلامی" بستر ساز ظهور گروههای تندروتری شده است. اتباع عربستان بعد از تونس بيشترين اعضای خارجی گروه تروريستی داعش را تشکيل می دهند.

برخی منابع اطلاعاتی و رسانه ای از حمايت بعضی کشورهای غربی و منطقه ای از گروههای تندرو مسلح در سوريه و عراق سخن گفته اند.

مسئولان احزاب مخالف ترکيه پيشتر اعلام کردند که دولت پيشين ترکيه به رياست رجب طيب اردوغان از گروه داعش حمايت تسليحاتی کرده و کار ورود آنها از خاک اين کشور به سوريه را تسهيل بخشيده است. اين مسئولان همچنين از درمان عناصر مسلح در بيمارستانهای شهرهای مرزی ترکيه و آموزش عناصر داعش در شهر غازی عنتاب اين کشور خبر داده بودند.

برخی منابع رسانه ای فرانسوی و عربی نيز از آموزش عناصر مسلح پيش از ورود به سوريه در کشورهای فرانسه، اردن و قطر زير نظر افسران آمريکايی خبر داده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016