سه شنبه 18 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 شهریور» "ايران به اجلاس ائتلاف ضد داعش دعوت نشد"
18 شهریور» واکنش مخاطبان عرب به سخنان ظريف درباره داعش
پرخواننده ترین ها

بازداشت چند افغان و پاکستانی در ايران در راه پيوستن به داعش


رحمانی فضلی ادامه داد: ما در چندين مورد مانع ورود آنها به کشور و عبور از مرزهای ايران شديم و چند مورد بازداشتی نيز در اين زمينه داشته ايم.
وزير کشور از دستگيری تعدادی اتباع افغانستانی و پاکستانی که قصد عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ايران برای رسيدن به خاک عراق و پيوستن به گروه تروريستی داعش را داشتند، خبر داد.

به گزارش ايرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه اين مطلب را در حاشيه همايش معاونين سياسی، امنيتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور و در پاسخ به اين پرسش که گفته می شود گروه تروريستی داعش در ايران نيرو جذب می کند، بيان کرد.

وزير کشور با تاکيد بر اين که چنين خبری به هيچ عنوان صحت ندارد، اظهارداشت: البته در اين زمينه مواردی در افغانستان و پاکستان وجود داشته که قصد عبور از خاک جمهوری اسلامی ايران را داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحمانی فضلی ادامه داد: ما در چندين مورد مانع ورود آنها به کشور و عبور از مرزهای ايران شديم و چند مورد بازداشتی نيز در اين زمينه داشته ايم.

وی تاکيد کرد: نيروهای امنيتی و ساکنان در نزديکی مرزهای ايران نسبت به تهديدات گروهک های تروريستی در هوشياری کامل هستند.

وی يادآور شد: جذب نيرو از داخل کشور توسط گروهک تروريستی داعش وجود ندارد البته اين به معنای آن نيست که تروريست های داعش تبليغات نمی کنند چرا که در فضای مجازی به تبليغات می پردازند و تماس هايی هم در اين زمينه می گيرند.

رييس شورای امنيت کشور تصريح کرد: به چند دليل خطر اين گروهک تروريستی در کشور ما وجود ندارد چرا که ساکنان مناطق مرزی ايران بسيار هوشيار هستند.

رحمانی فضلی همچنين گفت: نيروهای امنيتی ايران نيز کاملا مسلط هستند و اين گروه تروريستی در خاک عراق در حال شکست است.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروريستی داعش که به مردم عراق خسارت های زيادی وارد کرده اند ناموفق و در حال عقب نشينی است.

وزير کشور در ادامه درباره نشست امروز معاونين سياسی، امنيتی و اجتماعی استانداری های وزارت کشور گفت: هرچند ماه يک بار جلساتی را با معاونان سياسی و امنيتی و بقيه معاونت های استانداری ها برگزار می کنيم.

رحمانی فضلی تصريح کرد: با توجه به شرايطی که ما در مرزها در شرق و غرب کشور داريم در همايش امروز موضوع مناطق مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی، مهم ترين محور اين همايش را بررسی مرزهای شرقی و غربی کشور ذکر کرد و گفت: ما در مرزها آمادگی کامل داريم و در اين همايش موضوعات اين مهم را بررسی کرديم.

وزير کشور همچنين درباره معرفی معاون سياسی وزارت کشور گفت: گزينه هايی وجود دارد که در حال مشورت و بررسی هستيم.

رحمانی فضلی درباره سرنوشت جمشيد دانايی فر مرزبان ربوده شده ايرانی نيز گفت: اطلاعات جديدی درباره وی به دست نيامده است،اما فعاليت ديپلماسی و امنيتی درباره تعيين تکليف اين فرد ادامه دارد.

وی يادآور شد: در سال گذشته در چند مورد از ظرفيت اجتماعی استفاده کرديم که نمونه بارز آن آزادی شمشيرباز ربوده شده ايرانی و همراه آن و ساير موضوعات امنيتی اجتماعی بود.

وی به هلاکت عبدالرئوف ريگی اشاره کرد و گفت: عبدالرئوف و دار و دسته اش که گروگانگيری را انجام دادند به دليل همين مباحث و موضوعات در درون دچار تفرقه شدند که منجر به هلاکت آنان شد.

وزير کشور در مورد بررسی قانون احزاب توسط کميته تعيين شده گفت: اين کميته تشکيل شده و جلسات آن در بخش آموزش به مسووليت آقای دکتر افتخاری برگزار می شود که البته از گروه ها و احزاب مختلف نيز دعوت صورت می گيرد؛ از مجلس شورای اسلامی هم در اين کميته حضور دارند و اين کميته در حال بررسی موضوعات است.

رحمانی فضلی در پاسخ به اين پرسش که آيا گروهک تروريستی داعش قصد تجاوز به مرزهای ما را دارد، اظهارداشت: آنها برنامه های وسيعی داشتند و حتی قصد شعبه زدن در هند را مطرح کرده اند که حتما اين موضوع نيز جزو برنامه ها و قصدشان بوده است.

وی تصريح کرد: در صحبت ها و اعترافاتی که ما از برخی بازداشت شدگان دريافت کرده ايم و حتی درباره برخی اسناد به دست آمده متوجه شده ايم که چنين برنامه ای را داشته اند اما قدرت جمهوری اسلامی ايران بسيار بيشتر از آن حدی است که يک فرقه و يا گروهک انحرافی قصد خاصی داشته باشد.

وزير کشور در ادامه درباره دستاورد سفر اخير هيات دولت به مشهد مقدس گفت: سفر بسيار تاثيرگذاری بود که در حوزه ها و محورهای مختلف برنامه ريزی های لازم انجام گرفت که يکی از مهم ترين مسايل مطرح شده بحث حاشيه نشينی بود و دولت تصميم گرفت تا سه ماه آينده اين کار را ساماندهی کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: موضوعاتی نظير کمربندی سبز مشهد، بررسی حوزه آب و سدها، آلودگی رودخانه شفکو، رسيدگی به حوزه حمل و نقل شهری مشهد، برقی کردن راه تهران – مشهد و احداث راه آهن گرگان به مشهد از جمله تعدادی برنامه های مدنظر بود.

وی در ادامه درباره طرح قانون بازنگری شوراها نيز گفت: در مورد شوراها بر روی چند موضوع برنامه ريزی کرديم تا قوانين آن را بازنگری نماييم.

وزير کشور ادامه داد: در زمينه شوراها برخی موارد وجود دارد که کاستی هايی در قانون فعلی داريم و بعضی موارد هم بايد به قانون فعلی اضافه شود تا کارآمدی شوراها را تقويت کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در وزارت کشور کارگروهی تشکيل شده که اين کارگروه قانون شوراها و شهرداری ها را بررسی می کند و ما در اين باره تجربيات لازم را جمع آوری کرده ايم تا بتوانيم لايحه مناسب و موثری در حوزه شهرداری ها و شوراها ارايه دهيم.

وی همچنين درباره انتخابات ميان دوره ای مجلس شورای اسلامی و آمادگی وزارت کشور اظهارداشت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ميان دوره ای در سه شهر مورد نظر را داريم که البته بايد در اين زمينه هماهنگی با شورای نگهبان صورت بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016