سه شنبه 18 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنتی: يکی از مسئولان گفته، پس از توافق هسته ای مجلس را در دست می‌گيريم و آن وقت زمان آزادی موسوی و کروبی است

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - دبير شورای نگهبان گفت: اينکه برخی بدون هيچ ترسی و علنا و بر خلاف خطوط قرمز رفع حصر فتنه‌گران را مطرح می‌کنند جای سوال است، چرا بايد کار به اينجا برسد؟

به گزارش «انتخاب»، آيت‌الله جنتی در همايش نمايندگان ولی فقيه در استان‌ها در مشهد گفت: اين همايش بايد ابعاد معنوی داشته باشد چرا که در کنار بارگاه رضوی در حال برگزاری است. ما مشکلاتی در حوزه معنويت و اخلاق داريم، ما دارای نقدهای متعددی در اين حوزه‌ها هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله جنتی گفت: از سال ۸۸ تا به امروز گفته شده که فتنه خط قرمز نظام است و رهبری نيز بارها به اين موضوع اشاره کرده‌اند، اما چه طور می‌شود که برخی می‌خواهند از خط قرمز عبور کنند يا احيانا عبور هم کرده‌اند؟ چرا برخی نمی‌فهمند فتنه خط قرمز است؟ برخی تلاش دارند اين خط قرمز را بشکنند، به نظر فتنه‌گران در حال حاضر راهشان بار ديگر باز شده، اين افراد نقشه‌های بسيار بدی برای کشور دارند.

دبير شورای نگهبان يادآور شد: يکی از مسئولان اخيرا بيان کرده که به زودی و با حاصل شدن توافق هسته‌ای مجلس را در دست می‌گيريم و آن زمان، هنگام آزادی موسوی و کروبی است. بنده مستندات اين صحبت‌ها را در اختيار دارم.

وی افزود: اينکه برخی بدون هيچ ترسی و علنا و بر خلاف خطوط قرمز رفع حصر فتنه‌گران را مطرح می‌کنند جای سوال است، چرا بايد کار به اينجا برسد؟ البته فتنه‌گران خطر بزرگی نيستند اما به هر حال خطر کوچکی نيز نيستند، به هر حال بايد اين خطر را دفع کرد.

آيت الله جنتی با اشاره به ضرورت شناخت عناصر سياسی تأکيد کرد: ما بايد طلحه‌ها و زبيرها، معاويه‌ها و عمروعاص‌های زمان را بشناسيم، به عقيده من يکی از چيزهايی که سبب شد حق حضرت علی (ع) ضايع شود اين بود که منافقين شناخته نشدند بنابراين بايد تاريخ برای ما درس عبرت باشد تا کسانی که خطر دارند در حد معمول شناخته شوند.

دبير شورای نگهبان گفت: به‌حمدلله مقام معظم رهبری در مقابل فتنه و نفاق ايستاده‌اند و بسيجی‌صفتان جان‌برافکن گوش به فرمايشات ايشان هستند بنابراين اين جريانات نمی‌تواند به نظام ضربه بزند اما خطر بايد دفع شود؛ اصحاب قلم، بيان و رسانه بايد در اين زمينه نقش بالايی ايفا کنند و ائمه‌جمعه نيز جايگاه مناسبی دارند که می‌توانند در اين خصوص اثرگذاری بالايی داشته باشند.

آيت‌الله جنتی افزود: خطر ثروت‌اندوزی يکی از آن خطراتی است که انقلاب را تهديد می‌کند؛ عد‌ه‌ای کارشان جمع کردن ثروت بوده و زندگی‌شان تجملاتی شده است و با دسترسی به منابع دولتی و يا بازار به اندوختن ثروت برای قدرت و يا قدرت برای ثروت مشغولند که اگر اين رشد پيدا کند حاکميت سرمايه مطرح می‌شود و ديگر حکومت مستضعفان محقق نمی‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016