یکشنبه 23 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پاسخ ولایتی به گزارش بان‌کی مون درباره وضعیت حقوق بشر در ایران: این گزارش به معنای رودررویی با حکومت ایران است


مشاور مقام معظم رهبری در امور بين الملل گفت: اينکه دبير کل سازمان ملل بدون تحقيق و صحبت با مسئولان ايرانی، صرفا بر اساس نظرات افرادی که با جمهوری اسلامی ايران خصومت دارند موضع‌گيری کند به معنای رودرروی حکومت ايران ايستادن است.

علی اکبر ولايتی رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،در رابطه با گزارشی که از سوی برخی رسانه‌های غربی با عنوان گزارش سالانه بان‌کی مون درباره ايران منتشر شده و اتهاماتی که او به ايران وارد کرده است، گفت: توقع اين است که دبير کل سازمان ملل متحد اظهارنظر و شخصيتی مستقل داشته باشد و تحت تأثير برخی قدرت‌های صاحب نفوذ در شورای امنيت نباشد ولی متاسفانه ما چنين چيزهايی را در بان‌کی مون نمی‌بينيم.

وی تأکيد کرد: بان کی مون همان حرفهايی را که آمريکايی ها می زنند تکرار می‌کند و اين عملکرد مناسب دبير کل سازمان ملل نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور مقام معظم رهبری در امور بين الملل با بيان اينکه دبير کل سازمان ملل متحد بايد واقعيت ها را آنطور که هست کشف کرده و آنها را به اطلاع جامعه بين‌الملل برساند، تصريح کرد: آنچه که بان کی مون اعلام می‌کند در حقيقت تکرار صحبت های وزير امور خارجه آمريکا بوده و بدون هيچ تحقيقی و صرفاً‌ بر اساس نظرات کسانی است که با جمهوری اسلامی ايران خصومت دارند.

ارائه گزارش بدون تحقيق رو در روی حکومت ايران ايستادن است

وی تأکيد کرد: تکيه دبير کل سازمان ملل برروی نکته ای که معلوم نيست چقدر صحت دارد و بزرگ کردن آن در حقيقت به معنای جانب‌داری از مخالفان جمهوری اسلامی ايران و رو در روی حکومت جمهوری اسلامی ايران ايستادن است.

گزارش بان‌کی‌مون در قبال ايران ناعادلانه است

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع با بيان اينکه بان کی مون بايد قبل از ارائه گزارش با مسئولان جمهوری اسلامی ايران هم صحبت کند، گفت: او بايد بر روی اظهاراتی که عليه ايران می‌شود تحقيق کند و تنها در صورتی که اين اظهارات صحت داشت آنها را بيان کنند ولی اينکه صرفا عليه ضد انقلاب که خارج از ايران هستند عليه کشورمان مطالبی را مطرح کنند و بان کی مون هم عين مطالب آنها را بدون تحقيق در گزارش سازمان ملل بياورد حکايت از يک طرفه بودن اين گزارش ها دارد و نشان می‌دهد که اين گزارش ها قطعاً‌ بی طرفانه و عادلانه نيستند.

ولايتی خاطر نشان کرد : ما با نوع موضع گيری‌های ساير دبير کل ها و مقام های سازمان ملل متحد و همچنين ديگر سازمان های بين المللی آشنا هستيم و از روی همين آشنايی می گويم که دبير کل های سابق سازمان ملل مستقل تر بودند و صرف نظر از اينکه نماينده آمريکا خوشحال باشد يا نه و يا اينکه از سخنان آنها استقبال کند يا خير اظهاراتشان را بيان می کردند ولی متاسفانه بان کی مون اينطور نبوده و ما يک کار مثبت از او که در جهت رفع مشکلات ملل مختلف باشد نديده ايم.

دبير کل سازمان ملل ابزار دست آمريکا شده است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بين الملل در گفت‌و‌گو با ايسنا به موضع گيری های بان کی مون در قبال گروه های تروريستی پرداخت و تصريح کرد: وقتی داعش و گروه های تروريستی که در سوريه و عراق عليه دولت های قانونی و مردم اين کشورها دست به کشتار و اقدامات تروريستی می زدند هيچ اقدام جدی از سوی بان کی مون صورت نگرفت ولی بعد از آنکه آمريکايی ها از اقدامات خود نتيجه ای نگرفته و مقابل داعش ايستادند شاهد حمايت از سازمان ملل و درخواست آنها برای مقابله با داعش هستيم.

وی ادامه داد: بنابراين سازمان ملل يا بهتر بگويم دبير کل سازمان ملل متحد تبديل به ابزار دست آمريکايی ها شده است و اين شغل اصلی او نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016