یکشنبه 23 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: خارج رفتن دانشجويان به مصلحت نيست

رئيس هيات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به خارج رفتن دانشجويان به مصلحت نيست؛ لازم است در کسب علم از ديگران جلو باشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، آيت الله هاشمی‌رفسنجانی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در جلسه هيات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: بايد راه را برای کسانی که می‌خواهند با هزينه خودشان تحصيل کنند باز کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: متقاضيان زيادی برای دانشگاه آزاد در داخل و خارج وجود دارد؛ اخيرا دانشجويان زيادی به دليل تحريم‌ها در خارج تحت فشار قرار گرفتند و به کشور باز می‌گردند؛ از طرفی، ظرفيت دولت نيز محدود است؛ اکنون دولت در بسياری از کارهای مهم دچار کسری بودجه شديد است.کسری بودجه از اوايل انقلاب تاکنون در همه زمان‌ها بوده است به جز در مقطعی که در آمدمان افزايش پيدا کرد و در همان زمان بود که بدبختی‌مان هم زياد شد.

هاشمی رفسنجانی يادآور شد: از همان اوايل استان خراسان بزرگ را به صورت يک استان يک پارچه می‌شناختيم؛ اکنون که به سه استان تقسيم شده است، نيز بايد هماهنگی بين اين سه استان همچنان حفظ شود.

وی اضافه کرد: اميدواريم که مرکز آموزش عالی استان تاثير قابل ملاحظه‌ای بر کشورهای مسلمان اطراف از نظر تبادل‌های علمی، فنی و تجاری داشته باشد؛ بارها گفته شده است که دانشگاه آزاد براساس نياز مردم به وجود آمده است و به نفع هيچ گروهی نخواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: تعداد دانشجويان در اوايل انقلاب نامطلوب بود و از طرفی هيچ کس تحمل دانشگاه غير دولتی را نداشت؛ موفق شديم که اين دانشگاه را تاسيس کنيم و به خوبی توسعه کمی و کيفی دهيم.

رئيس هيات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعداد زياد فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامی تصريح کرد: در گزارشی که دکتر ميرزاده ارائه دادند، جای اين مطلب خالی بود که ارتباط با فارغ‌التحصيلان همچنان بايد حفظ شود؛ اکنون در بسياری از کشورها دانشگاه از ظرفيت دانشجويان فارغ‌التحصيل در هر جای دنيا که باشد استفاده می‌کند.

هاشمی رفسنجانی گفت: دانشگاه دو سالی بود که دچار تشنجاتی شد و دوباره با آمدن دکتر روحانی وضعيت خوبی پيدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهريه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه خيلی کم بوده و کم است؛ اين شهريه نسبت به دانشگاه‌هايی که دولتی بودند و اکنون پولی شدند، کم است؛ دانشگاه آزاد نسبت به اين دانشگاه‌ها يک چهارم شهريه را می‌گيرد.

رئيس هيات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اين که «کيفيت دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد مطلوب نيست» اظهار کرد: در هيات امنا تصميمات خوبی در اين رابطه گرفتيم و مصوب شد که از سه محور کمک بگيريم، تفاهماتی با وزارت بهداشت و درمان شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص دانشگاه آزاد گلبهار خاطرنشان کرد: زمين خوبی با مساحت کافی برای اين دانشگاه در نظر گرفته شده است؛ خط مترو نيز در حال ساخت است؛ ۳۰ هزار خانه مسکن مهر نيز در اين شهرک ساخته می شود که اميدواريم اين واحد به يک مرکز آموزش عالی بی‌نظير در مقطع دکتری و ارشد تبديل شود؛ دانشجويان زيادی دوست دارند که در مشهد تحصيل کنند و در اين زمينه بايد تمهيداتی انديشيده شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: ارتباطات بين المللی را بايد تقويت کنيد و به زودی خبرهای خوبی را در اين رابطه خواهيد شنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016