دوشنبه 24 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گشت‌های انصار با ۴ هزار نيرو می‌آيند

شرق ـ عبدالمجيد محتشم، دبيرکل انصار حزب‌الله، روز گذشته از آغاز به کار گشت‌های ارشادی اين تشکل خبر داد. دبيرکل انصار حزب‌الله در گفت‌وگو با «آريا»، با بيان اينکه «طرح گشت‌های ارشادی انصار حزب‌الله آغاز شده است»، از اجرای «تمام‌عيار» اين طرح از «هفته آينده» سخن گفته و افزوده است که نيروهای عملياتی انصار حزب‌الله برای اجرای اين طرح «از خواهران، سه‌هزارنفر و از برادران تقريبا هزارنفر هستند.»

او نحوه جذب اين افراد را از طريق توزيع فرم عنوان کرده و گفته «مربيان آنها ائمه‌جماعات مساجد و روحانيون بوده‌اند.» محتشم با تاکيد بر اينکه نيروهای انصارحزب‌الله، کارت‌شناسايی هم ندارند، دليل نداشتن کارت شناسايی را نيز اينگونه بيان کرده است: «ما برای خودمان امتياز خاصی قايل نيستيم. کارت و اين‌جورچيزها برای کارهای حکومتی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنين درباره نحوه برخورد اين افراد با مردم گفت: «گرفتن و بردن، کار ما نيست. اين مسايل از وظايف حکومتی است. ما تذکر زبانی می‌دهيم اما اين تذکر حتما جدی و موثر خواهد بود. بهتر است کار عملياتی ما آغاز شود تا شما ببينيد ما چگونه عمل خواهيم کرد.»دبيرکل انصار حزب‌الله همچنين درباره اظهارات اخير وزير کشور، که اقدامات خودسرانه و بدون مجوز را غيرقانونی دانسته بود، گفته: «در مورد آقای رحمانی‌فضلی ما با ايشان مکاتبه داشتيم و تلاش کرديم دغدغه ايشان را برطرف کنيم. اميدواريم که اينچنين شده باشد.»

اين درحالی است که روز شنبه، حسينعلی اميری، قائم‌مقام وزير کشور گفته بود: «تاکنون هيچ درخواستی مبنی بر صدور مجوز فعاليت آمران‌به‌معروف و ناهيان‌ازمنکر از سوی هيچ حزبی به وزارت کشور نداشته‌ايم. هرگونه فعاليتی در زمينه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر بدون مجوز قانونی حتی اگر با نيت خير انجام شود، نقض قانون است.» روز گذشته نيز علی‌اصغر ناصربخت، معاون سياسی انتظامی فرمانداری تهران به «تدبير» گفت: «فرمانداری تا به حال مجوزی به گروه انصار حزب‌الله نداده و از طرف اين گروه هم تا به حال هيچ درخواست مجوزی برای اجازه ورود به خيابان به فرمانداری داده نشده است.»

اما محتشم روز گذشته رييس مجلس را هم از پاسخ‌های خاص خود بی‌نصيب نگذاشت و گفت: «آقای لاريجانی چون در مجلس هستند، ديد سياسی دارند و بحث تندرو و کندرو را مطرح می‌کنند. در حالی که در بحث‌های فرهنگی و اعتقادی اينگونه نيست. جهت اطلاع ايشان بنده که جلودار اين جمع هستم سرعتم از لاک‌پشت هم کمتر است.» لاريجانی روز شنبه در مشهد گفته بود: «رفتارهای تندروها به‌عنوان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به عينه می‌بينيم؛ نگرانی ما از اين رفتارهای غلط است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016