دوشنبه 24 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رهايی يک محکوم به اعدام با استناد به قانون جديد مجازات اسلامی

ایسنا ـ خرمشاهی خاطرنشان کرد: حداکثر سه سال حبس مجازات قتل شبه عمد محسوب می شود که موکلم ۹ سال را در زندان سپری کرده است.

يک وکيل دادگستری گفت که طبق ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی موکلم که به مجازات قصاص محکوم شده بود، از اين مجازات رهايی يافت.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در تاريخ ۱۲ شهريور ماه در دادگاه کيفری استان يزد برگزار شد، بعد از دفاعيات ما با توجه به تبصره ۱ ماده ۲۹۰ قانون جديد مجازات اسلامی اتهام حسن قتل شبه عمد اعلام و اين اتهام به او تفهيم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بعد از گذشت ۹ سال که قرار بود مجازات قصاص موکلم اجرا شود، او بر اساس ماده ۱۰ قانون جديد مجازات اسلامی از اين مجازات رهايی پيدا کرد.

اين وکيل دادگستری يکی از موارد قابل توجه در اين پرونده را دفاع دادستانی و نماينده دادستان از متهم دانست و گفت: اين موضوع از موارد قابل توجه در پرونده های کيفری محسوب می شود که تاکنون سابقه نداشته است، البته اين موضوع در چارچوب قانون است.

خرمشاهی خاطرنشان کرد: حداکثر سه سال حبس مجازات قتل شبه عمد محسوب می شود که موکلم ۹ سال را در زندان سپری کرده است.

۹ سال قبل در يکی از شهرستان‌های استان يزد قتلی رخ می دهد. در اين پرونده محکوم به قصاص (حسن) مطلع می‌شود که يکی از دوستانش با خواهرش ارتباط نامشروع برقرار کرده است. به همين دليل حسن با چاقو ضرباتی به پای دوستش وارد می‌کند که يکی از اين ضربات به ران او اصابت کرده که باعث قتل وی می‌شود.

پس از تصويب قانون جديد مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ داديار اجرای احکام کيفری استان يزد با توجه به ماده ۱۰ قانون جديد مجازات اسلامی و بندهايی از مواد اين قانون نامه‌ای خطاب به دادستان می‌نويسد و اعلام می‌کند که قانون جديد شامل حال حسن می‌شود و حکم قصاص برای وی قابليت اجرا ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016