سه شنبه 25 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 شهریور» روانچی: اختلافات با ۱+۵ جدی است
20 شهریور» مذاکرات يک روزه ايران و اروپا در وين آغاز شد
پرخواننده ترین ها

ظريف برای هفتمين دور مذاکرات با ۱+۵ عازم آمريکا شد

تهران- ايرنا- محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در صدر تيم مذاکره کننده هسته ای برای هفتمين دور از مذاکرات جامع تهران با گروه ۱+۵ و شرکت در شصت و نهمين نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز ( سه شنبه) عازم نيويورک شد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا ايرنا، مذاکرات ايران و ۱+۵ روز چهارشنبه با ناهار کاری ظريف با کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا آغاز و عصر چهارشنبه و صبح پنجشنبه نيز ديدارهای دوجانبه ميان هيات ايرانی و اعضای گروه ۱+۵ انجام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



براساس برنامه اعلام شده، نشست رسمی ايران و گروه ۱+۵ عصر پنجشنبه برگزار می شود.

«سيدعباس عراقچی» معاون حقوقی و بين الملل وزير امور خارجه ديروز (دوشنبه) گفت: در ناهار کاری ظريف و اشتون، چگونگی ادامه مسير مذاکرات ايران با ۱+۵ مشخص می شود.

وی درباره حضور وزيران خارجه در اين مذاکرات نيز گفت: 'اگر احساس کنيم حضور ساير وزيران نيز لازم است در اين باره تصميم گيری خواهيم کرد.'

وی در عين حال درباره روند اين دور از مذاکرات در نيويورک گفت: 'ما مذاکرات را به صورت دوجانبه و همچنين با گروه ۱+۵ خواهيم داشت؛ اختلافاتمان جدی است؛ اميدواريم با توجه به مشورت هايی که با آمريکا، روسيه و چين داشته ايم و مجموع اقداماتی که در جلسه چهارشنبه و پنج شنبه خواهيم داشت بتوانيم به پيشرفتی دست پيدا کنيم.'

عراقچی تاکيد کرد: حفظ حقوق ايران و دستاوردهای هسته ای مردم ايران و دانشمندان، خطوط قرمز ما است و به هيچ وجه برگشت پذير نخواهد بود.

به گفته اين عضو تيم مذاکره کننده هسته ای، رسيدن به توافق در مذاکرات نيويورک بعيد است.

«مجيد تخت روانچی» معاون اروپا و آمريکای وزير امور خارجه نيز ديروز (دوشنبه) در ديدار با خانم «پاتريسيا آدام» رييس کميسيون دفاعی مجلس ملی فرانسه، گفت: انتظار جمهوری اسلامی ايران از کشورهای غربی در مذاکرات اين است که براساس توافق های به عمل آمده، پس از امضای توافق جامع، تمام تحريم ها عليه ايران «لغو» شود.

به گزارش ايرنا، مذاکرات ۲۷ شهريورماه ايران با گروه ۱+۵ در نيويورک در حاشيه شصت و نهمين نشست ساليانه مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

اين گفت وگوها هفتمين دور از مذاکرات جامع ميان طرفين است که در مذاکرات وين ۶ به دليل اختلاف نظرهای عميق بر سر مسايلی چون 'ميزان و حجم غنی سازی اورانيوم ايران، طول مدت زمان توافق نهايی، راکتور آب سنگين اراک، تاسيسات فردو و نحوه برداشته شدن تحريم ها' نتوانستند به توافق جامع دست يابند.

پيش از برگزاری اين دور از مذاکرات در نيويورک، ايران با اعضای گروه ۱+۵ ديدارهای مختلفی به صورت دوجانبه داشته اند.

پس از مذاکرات وين ۶، ظريف و اشتون ۱۰ شهريورماه در بروکسل گفت وگو کردند. ظريف همچنين ۱۳ شهريور با 'فدريکا موگرينی' جانشين اشتون ديدار کرد.

عراقچی و روانچی نيز روزهای ۱۶ مرداد و ۱۳ و ۱۴ شهريورماه در شهر ژنو سوئيس دو دوره با 'ويليام جوزف برنز' معاون ارشد وزير خارجه آمريکا و 'وندی شرمن' نماينده واشنگتن در مذاکرات با ۱+۵ به صورت دوجانبه مذاکره کردند.

معاونان وزير خارجه ايران همچنين ۲۰ شهريورماه در وين اتريش با نمايندگان سه کشور انگليس، فرانسه و آلمان ديدار و گفت وگو کردند. البته پيش از آن نيز معاون وزير خارجه ايران در سفر به پاريس با 'نيکلاس دوريوير' نماينده فرانسه به صورت دوجانبه مذاکره کرده بود.

همچنين ظريف، ششم و بيستم شهريور با 'سرگئی لاوروف' وزير خارجه روسيه ديدار و گفت وگو کرد. ظريف همچنين ۲۰ شهريور با همتای چينی خود در حاشيه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه تاجيکستان ديدار و گفت وگو کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016