سه شنبه 25 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۳۷۰۰ نفر بدون آزمون وارد مرحله دکترا شده بودند


هر ۳۷۰۰ نفر ذکر شده در پرونده بورسيه‌های غيرقانونی بدون طی آزمون وارد مرحله دکترا شده بودند.

يک عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی تاکيد می‌کند که هر ۳۷۰۰ نفر ذکر شده در پرونده بورسيه‌های غيرقانونی بدون طی آزمون وارد مرحله دکترا شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الله درويش‌پور نماينده ايذه و باغملک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در ارتباط با آخرين بررسی‌ها در مورد وضعيت بورسيه‌های غير قانونی و همچنين تخلفات مالی اداری وزارت علوم در سال‌های گذشته گفت: مسلما اگر تخلفاتی در اين وزارتخانه به وقوع پيوسته است بايد مورد پيگيری قرار بگيرد. استنباط ما اين است که وضعيت بورسيه‌ها بايد از سوی وزارت علوم پيگيری شود. در مورد تخلفات مالی هم بايد حساب و کتاب صورت بگيرد و گزارش تخلفات ارائه شود.

وی با اشاره به آمار و اخبار متناقض ارائه شده در مورد بورسيه‌های غيرقانونی از سوی مراجع متعدد نيز گفت: آنچه که مشخص است اين است که از ۳۷۰۰ مورد بورسيه مورد اشاره قرار گرفته همگی اين ۳۷۰۰ نفر بدون آزمون دادن وارد مرحله دکترا شده بودند. از سوی ديگر بسياری از اين افراد علاوه بر طی نکردن مرحله آزمون بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌هايی که وزارت علوم وقت اعلام کرده بوده نيز پذيرفته نشده‌اند.

اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه آمار‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: نمايندگان مجلس بررسی دقيقی در مورد ميزان بورسيه‌های غيرقانونی انجام ندادند اما تخلفات در حوزه وزارت علوم گذشته به ويژه موضوع بورسيه‌ها ريز و درشت است.

درويش‌پور يادآور شد: ممکن است برخی از اين ۳۷۰۰نفر در يک حوزه تخلف ريز و در يک حوزه ديگر تخلف درشت داشته باشند اما آنچه که مشخص است اين است که بايد مجموعه اين تخلفات مورد بررسی قرار بگيرد و وضعيت و نتايج آن روشن شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016