چهارشنبه 26 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معاون اول رييس‌جمهور: بحران آب جدی است، مردم صرفه جويی کنند

معاون اول رييس جمهور بحران آب در کشور را موضوعی جدی و حائز اهميت توصيف و بر لزوم مشارکت همه آحاد جامعه در صرفه جويی از منابع آب تاکيد کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،اسحاق جهانگيری در جلسه شورای عالی آب با بيان اينکه حساسيت موضوع کمبود آب در سال جاری دو چندان شده گفت:‌ در اين موضوع هر چه زمان را از دست بدهيم، وضع بدتر می‌شود لذا علاوه بر اقدامات فوری، نيازمند تهيه برنامه‌های کوتاه و بلند مدت هستيم، بر اين اساس موضوع آب بايد در برنامه ششم توسعه بعنوان يک موضوع محوری مطرح باشد و توسعه ساير بخشها منوط به تامين آب و استفاده صحيح و بهره وری از اين منابع گردد.

معاون اول رييس جمهور در اين جلسه که روز گذشته برگزار شد، همچنين صدور مجوز از سوی رهبر معظم انقلاب برای برداشت ۱۰ ميليارد دلار از صندوق توسعه ملی بعنوان تسهيلات برای طرح های آب و خاک کشور را فرصتی طلايی برای وزارت نيرو دانست و افزود: دستگاه‌های اجرايی مرتبط با طرح‌های آب و خاک و بخصوص وزارت نيرو بايد با برنامه ريزی مناسب بتوانند از اين اعتبارات به بهترين وجه استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين جلسه مديرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افت بارش و کاهش شديد منابع آبی سدهای اطراف تهران خبرداد و با اشاره به تشديد بحران در صورت عدم بارشهای مناسب در فصل پاييز، بر لزوم صرفه جويی جدی ازسوی مردم تاکيد کرد.

در اين نشست همچنين معاون امور آب و آبفای وزارت نيرو گزارشی از وضعيت منابع آب‌های زيرزمينی کشور ارائه کرد و با بيان اينکه در طول ساليان گذشته نسبت به منابع آب زيرزمينی غفلت شده، خواستار احيا و توجه ويژه به آبها و سفره‌های زيرزمينی شد.

وی از بحران در منابع آبی زيرزمينی بعنوان بحرانی خاموش ياد کرد و با اشاره به ميزان برداشتهای غيرمجاز و بيش از حد از اين منابع، بر ضرورت ايجاد نگرشی کلان برای مديريت منابع آبهای زيرزمينی کشور تاکيد کرد.

در ادامه جلسه نماينده وزارت نيرو به ارايه گزارشی در خصوص برنامه احيا و تعادل بخشی منابع آب زيرزمينی کشور پرداخت که موضوعاتی همچون نقش آب زيرزمينی در تامين نيازهای کشور، وضعيت موجود منابع آب زيرزمينی، تبعات ادامه وضع موجود و الزامات قانونی حفاظت از منابع آب از محورهای اصلی اين گزارش بود.

در گزارش وزارت نيرو همچنين ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سالهای اخير و نتايج حاصل از اين اقدامات، توضيحاتی در خصوص آسيب‌شناسی ودلايل عمده بروز مشکلات فعلی بيان گرديد.

در اين جلسه که وزرای نيرو، جهاد کشاورزی، کشور، معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست و نماينده مردم اليگودرز در مجلس شورای اسلامی نيز حضور داشتند،طرح هايی از سوی وزارت نيرو بعنوان پروژه های پيشنهادی برای احيا و تعادل بخشی منابع آبهای زيرزمينی مطرح شد.

وزارت نيرو همچنين پيشنهاداتی را در ۱۳ بند برای احيا و تعادل‌بخشی منابع آب زيرزمينی، برخورد با برداشتهای غير مجاز و مازاد از منابع آب، نصب کنتورهای هوشمند و کنترل برداشت از چاه ها، آب‌خيزداری و آب‌خوانداری و در کل اقدام برای صيانت و حفاظت از منابع آبی و نجات کشور از وضعيت بحران آب ارايه کرد که پس از گفتگو و بحث و تبادل نظر، بخشی از آنها با اصلاحاتی به تصويب رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016