چهارشنبه 26 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۳۰ ميليارد تومان برای آبرسانی فوری به تهران اختصاص يافت

تهران - ايرنا- سخنگوی دولت گفت: هيات وزيران ۳۰ ميليارد تومان اعتبار ويژه برای تامين آب و آبرسانی فوری تهران به وزارت نيرو اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، «محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيات دولت در نشستی خبری که با حضور «حميد چيت چيان» وزير نيرو برگزار شد، افزود: در جلسه امروز هيات دولت، دو گزارش مهم از وضعيت آب توسط وزير نيرو و همچنين در مورد واردات خودرو توسط مسوولان گمرک ارايه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درمورد مصوبه دولت در ممنوعيت واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نيز اظهارداشت: در سال ۸۸، سی و يک هزار و ۳۱۲ دستگاه، در سال ۸۹ بيست و سه هزار و ۷۶۳ دستگاه ، در سال ۹۰ هيجده هزار و ۶۰۴ دستگاه، در سال ۹۱ شانزده هزار و ۲۳۹ دستگاه، در سال ۹۲ چهار هزار و ۱۶ دستگاه و در سال ۹۳ ، ۱۳۳ دستگاه خودروی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد کشور شده است.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهوری يادآور شد: واردات اين ۱۳۳ دستگاه در سال ۹۳ به تفکيک مشخص و اسناد آن موجود است، اين واردات براساس مجوزهايی انجام شده که از سال های پيش وجود داشته و بايد واردات انجام می شده است.

نوبخت تاکيد کرد: مجوز ورود هيچ کدام از اين خودرو ها مصوبه دولت يازدهم نبوده است و هيات وزيران اجازه واردات خودروهای خارجی آن هم بالای ۲۵۰۰ سی سی را صادر نکرده است.

وی با بيان اين که رييس گمرک به زودی توضيحات بيشتر را در اين زمينه ارايه می کند، گفت: خودروهايی که وارد شده برای اقشار خاص يا ساکنين برخی جزاير کشور بوده است که البته آنها نيز واردات اين خودروها را با واسطه انجام می دهند.

سخنگوی دولت اظهار اميدواری کرد: اين نوع خودروها به هيچ عنوان وارد کشور نشود چرا که بايد از خودرو، خودروهای داخلی يا ملی حمايت شود.

نوبخت يادآور شد: واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی معروف به خودروهای لوکس ممنوع است مگر در مواردی که هيات وزيران اجازه واردات اين خودروها را داده باشد.

وی به برنامه های مختلف صدا و سيما طی ۱۰ روز گذشته درباره ماشين های لوکس و گران قيمت اشاره کرد و گفت: تردد اين خودروها در داخل کشور نوعی تفاوت و تبعيض را نشان می دهد که همه با آن مخالفيم به ويژه از نظر فرهنگی تردد اين خودروها قابل توجيه نيست.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهوری تصريح کرد: از رييس گمرک خواسته شد که با حضور در يکی از برنامه های تلويزيونی امشب يا فردای صدا و سيما در مورد روند واردات اين خودروها گزارشی را ارايه کند.

نوبخت ادامه داد: در جلسه امروز هيات دولت گزارشی نيز در مورد کاروان ورزشی کشور اعزامی به کره جنوبی ارايه شد که اميدبخش است و همانطور که قهرمانان ما تا امروز افتخار آفريدند ان شاءالله در اين مسابقات نيز افتخار خواهند آفريد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016