پنجشنبه 27 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بدهی ۱۵۰۰ ميليارد تومانی دانشگاه‌های کشور

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و تحقيقات و فناوری از بدهکاری ۱۵۰۰ ميليارد تومانی دانشگاه های سطح کشور خبر داد.

به گزارش مهر، سعدالله نصيری قيداری شامگاه چهارشنبه درمراسم تکريم و معارفه رئيس دانشگاه کردستان در سنندج گفت: در حال حاضر دانشگاه های کشور ۱۵۰۰ ميليارد تومان بدهی دارند و در اين شرايط مجلس و مردم بايد جامعه دانشگاهی را حمايت کنند.

وی عنوان کرد: اگر شرايط تبديل فکر به ايده در دانشگاه های کشور ايجاد شود و دانشگاه ها کارآفرين شوند ديگر نيازی به بودجه نخواهند داشت و خود قادر به تامين نيازهای خود خواهند بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه ساختن و آباد کردن هر چه بيشتر کشور و دانشگاه نياز به تلاش و کوشش جمعی دارد، اظهارداشت: تشکيل شورای حقوقی در دانشگاه کردستان کار و اقدام بسيار ارزنده و قابل تقديری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و تحقيقات و فناوری افزود: مديری که احساس نياز به وجود حقوقدان در مجموعه تحت مديريت خود نکرده باشد به بلوغ مديريتی نرسيده است.

نصيری قيداری ادامه داد: برای تشخيص مسائل و گلوگاه های قوانين پيچيده و گاها متناقض نياز به وجود حقوقدان در دانشگاه ها است تا به بهترين نحو از حق دانشگاه دفاع کند.

وی بيان کرد: وضع نابسامان اسناد دانشگاهی را بايد با کمک و همکاری حقوقدانان برطرف کرد لذا برای رسيدن به اين مهم نياز به تشکيل شوراهای حقوقی در دانشگاه هاست.

وی با اشاره به اينکه مديريت بر دو نوع فعال و غيرفعال است، اظهارداشت: اين بيت شعر که سرراهت نشينم تا بيايی مصداق مديريت غير فعال است و بيت ديگر آن به دنبالت ميايم هر جا که باشد نيز مصداق مديريت فعال است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و تحقيقات و فناوری عنوان کرد: تکريم و معارفه مديران هم به اين معنا نيست که يکی از آنها فرصتی از دست داده و ديگری بدست آورده است بلکه مديران اسبق در حد توان خود خدمت کردند و همچنان نظام به آگاهی و تجربيات آنها نياز دارد.

نصيری قيداری با بيان اينکه وزارت علوم به انتخاب روسای دانشگاه از ميان نيروهای بومی هر استان توجه ويژه ای دارد،ادامه داد: از آنجا که مديريت در دانشگاه با ساير مکان ها تفاوت جدی دارد لذا پارامترها و شاخصه های ويژه ای در اين زمينه مدنظر قرار می گيرد.

تغيير ۶۰ نفر از روسای دانشگاه های دولتی کشور

وی از مهمترين شاخصه های تعيين روسای دانشگاه ها را داشتن توانمندی علمی، مقبوليت و توان اجرايی ذکر کرد و افزود: از ۱۲۷ دانشگاه دولتی در سطح کشور از روی کارآمدن دولت يازدهم تاکنون روسای ۶۰ دانشگاه تغيير پيدا کرده اند.

وی عنوان کرد: يک يا دو رئيس دانشگاه را از خارج از مجموعه آن دانشگاه انتخاب کرديم و اميدواريم اين دانشگاه ها نيز در سنوات آينده از نظر نيروی توانمند مجهز شوند تا مديريت دانشگاه به خود آنها سپرده شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و تحقيقات و فناوری بيان کرد: درصورتی که از خارج مجموعه يک دانشگاه مديرآن انتخاب شود آن دانشگاه احساس هويت نخواهد کرد.

در پايان اين مراسم از زحمات و تلاش های ۴ سال و ۸ ماهه ی جهانشير امينی قدردانی و فردين اخلاقيان به عنوان سرپرست دانشگاه کردستان با حکم امضا شده از سوی رضا فرجی دانا معرفی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016