جمعه 28 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خطر جا زدن اعدام یک زندانی سیاسی با عنوان اعدام یک بزهکار

Mohammad-Abdollahi.jpg
رادیو زمانه - نیروهای امنیتی در روزهای اخیر با مراجعه به بستگان و آشنایان محمد عبداللهی، زندانی سیاسی در مهاباد به آن‌ها گفته‌اند جرم این زندانی سیاسی، بزهکاری است و اگر اعدام شود آن‌ها حق ندارند او را زندانی سیاسی معرفی کنند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مأموران امنیتی شهر مهاباد در هفته‌های اخیر بارها دست به چنین اقدامی زده‌اند و همچنین به خانواده و بستگان محمد عبداللهی هشدار داده‌اند که چنانچه احتمالا حکم اعدام او اجرا شد حق ندارند برای او مراسمی برگزار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به این گزارش، این موضوع به‌عنوان زمینه‌سازی دستگاه امنیتی نگرانی فعالان حقوق بشر در مورد احتمال اینکه حکم اعدام محمد عبداللهی در شرف اجراست، افزایش داده است.

محمد عبداللهی ۳۳سال سن دارد. او متأهل و ساکن شهر بوکان است. عبداللهی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه شده و حکم اعدامش، پس از تأیید در دیوان عالی کشور در فروردین‌ماه سال جاری به‌شکل رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016