شنبه 29 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زمزمه حضور نیروی «قدس» سپاه در عربستان

سعدالله زارعی٬ عضو اداره سیاسی سپاه گفته ایران و حزب‌الله لبنان در صورت حمله آمریکا به سوریه «تماشاگر» باقی نخواهند ماند و عربستان نگران واگذاری پرونده این کشور به قاسم سلیمانی است.

آقای زارعی روز شنبه (۲۹ شهریور) به سایت «دفاع پرس» گفته آمریکا یک روز پیش از حمله نظامی به سوریه متوجه شده بود «بچه‌های سپاه در سوریه پای قبضه‌های موشک هستند.»

وی افزوده آمریکا در آن زمان از طریق ماهواره‌های خود متوجه شده بود نیرو‌های حزب‌الله لبنان نیز آماده آغاز جنگ هستند و «در این جنگ موضع ایران و آمریکا مانند گذشته نیست و اجازه نخواهند داد سوریه سقوط کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این عضو اداره سیاسی سپاه ادامه داده در صورت حمله آمریکا به سوریه٬ ایران جنگ «بلندمدت» که از نقاط ضعف آمریکا است را در منطقه توسعه می‌داد.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نگرانی مقام‌های عربستان سعودی از واگذاری پرونده این کشور به قاسم سلیمانی خبر داده است.

وی گفته «سعودی‌ها بسیار نگران‌اند که با شروع تحولات در یمن و احتمال افزایش مخالفت‌ها در عربستان پرونده عربستان به سردار سلیمانی واگذار شود.»
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی همچنین گزارش‌ها درباره برکناری قاسم سلیمانی٬ فرمانده نیروی «قدس» سپاه در پرونده عراق را «شایعه» دانسته است.

علیرضا زاکانی٬ نماینده مجلس و از فرماندهان سابق بسیج نیز هفته گذشته در مشهد گفته بود «پس از پیروزی در یمن به‌طور حتم نوبت عربستان است زیرا این دو کشور حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک دارند.»

زاکانی افزوده بود در حال حاضر در یمن «دو میلیون نفر اسلحه به دست سازمان‌یافته شده وجود دارد.»

از جمهوری اسلامی به عنوان یکی از عوامل ناآرامی‌های دو سال گذشته در یمن و بحرین نام برده می‌شود که همین امر موجب تیره‌تر شدن روابط تهران و ریاض شده است.

با احتمال افزایش صدور حکم اعدام برای شیخ نمر النمر، روحانی شیعه زندانی در عربستان٬ مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی به مقام‌های عربستان سعودی نسبت به صدور این حکم هشدار داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016