پنجشنبه 3 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اوباما: ايران فرصت تاريخی توافق هسته‌ای را از دست ندهد

رادیو زمانه ـ رييس جمهور آمريکا در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکيد کرد دست يافتن به يک توافق هسته‌ای با ايران ممکن است به شرطی که رهبران اين کشور چنين فرصت تاريخی را از دست ندهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



باراک اوباما در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت ايالات متحده به متوقف کردن گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان متعهد است و از اين رو تلاش‌های ديپلماتيک برای حل مساله هسته‌ای ايران را در دستور کار قرار داده. او گفت دست يافتن به توافق هسته‌ای که در آن از يک سو نيازهای انرژی ايران پاسخ داده شود و از سوی ديگر جهان از صلح آميز بودن برنامه ايران اطمينان يابد امکان پذير است. او از حکومت و مردم ايران خواست نگذارند اين فرصت از دست برود.

اوباما در بخش ديگری از سخنان خود از «گسترش سرطان افراطی‌گری خشونت آميز» که جهان اسلام را به گفته او مورد تهديد قرار داده سخن گفت و افزود جامعه جهانی بايد با خطر گروه‌هايی مانند داعش برخورد و آن‌ها را ريشه کن کند.

اوباما گفت ايالات متحده برای نبرد با داعش نيرويی اعزام نخواهد کرد و سرزمينی را اشغال نمی‌کند، بلکه از عراقی‌ها و سوری‌ها در نبردشان عليه داعش حمايت می‌کند. به گفته اوباما، توان نظامی ايالات متحده تنها در حملات هوايی به مواضع داعش به کار گرفته خواهد شد.

به گفته رييس جمهور آمريکا، ۴۰ کشور پذيرفته‌‌اند که در ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش در کنار آمريکا باشند. او گفت تنها زبانی که اين جنايتکاران و قاتلان درک می‌کنند، «زبان زور» است.

رييس جمهور آمريکا از جهان اسلام خواست که يک صدا ايدئولوژی القاعده و داعش را نفی کنند. اوباما همچنين با اشاره به جنگ ميان شيعه و سنی در خاورميانه گفت در اين نبرد هيچ کس برنده نيست.

باراک اوباما همچنين در سخنانی تند از نقش روسيه در بحران اوکراين به شدت انتقاد کرد و گفت روسيه با ارسال سلاح به شرق اوکراين بر آتش منازعات و اختلافاتی افزوده که باعث مرگ هزاران نفر شده است. به گفته اوباما روسيه در حال برهم زدن نظم جديدی است که پس از جنگ در جهان به وجود آمده است. او گفت آمريکا در کنار مردم اوکراين ايستاده است.

رييس جمهور آمريکا همچنين از جامعه جهانی خواست در مبارزه با اپيدمی «ابولا» در غرب آفريقا اهتمام کنند. او گفت: «اين ويروس می‌تواند جان صدها هزار تن را بگيرد و مصائب وحشتناکی را به وجود بياورد، اقتصاد کشورها را بی‌ثبات کند و مرزها و قاره‌ها را درنوردد.»

به گفته اوباما ساده‌ترين کار اين است که اين مشکل را به عنوان مشکلی که دور است از ما، در نظر بگيريم. اما به خود می‌آييم و می‌بينيم که ديگر از ما چندان دور نيست.»

رييس جمهور آمريکا گفت اين کشور قصد دارد، جامعه جهانی را برای مبارزه با اپيدمی «ابولا» بسيج کند و ترفندهايی بينديشد که کشورها به مبارزه با اين اپيدمی متعهد شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016