شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مذاکرات هسته‌ای بدون پيشرفت پايان يافت

هفتمين دور مذاکرات هسته‌ای ايران که از ۱۰ روز پيش در نيويورک آغاز شده بود جمعه شب به وقت نيويورک (۶ صبح به وقت تهران) در حالی که اختلافات دو طرف هنوز به قوت خود باقی است پايان يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایسنا ـ هفتمين دور مذاکرات هسته‌ای ايران و ۱+۵ صبح روز شنبه به وقت تهران پايان يافت.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفتمين دور مذاکرات هسته‌ای ايران که از ۱۰ روز پيش در نيويورک آغاز شده بود جمعه شب به وقت نيويورک (۶ صبح به وقت تهران) در حالی که اختلافات دو طرف هنوز به قوت خود باقی است پايان يافت.

اين مذاکرات جمعه شب با ديدار سه جانبه ظريف اشتون و کری برای دومين‌بار در دو روز گذشته ادامه يافت. اما بعد از دو ساعت رايزنی دو طرف نتوانستند به نقطه نظر مشترک برای رفع اختلاف نظرها برسند.

بر اساس اطلاع خبرنگار ايسنا، هنوز زمان مذاکرات بعدی مشخص نشده است.

بر اساس اعلام تيم مذاکراتی ايران، "مذاکرات سه جانبه ظريف با اشتون و کری در فضايی کاملا جدی و صريح صورت گرفته و ابعاد مختلف فنی، سياسی و حقوقی برنامه هسته‌ای کشورمان و نيز تحريم‌ها را در بر گرفت.

اين مذاکرات در مجموع مفيد و سازنده بوده اگرچه منجر به پيشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف نشد. با عنايت به مجموعه شرايط و بحث‌های فنی فشرده‌ای که تاکنون صورت گرفته است، دو طرف تصميم گرفتند مشورت‌ها در آينده نزديک از سر گرفته شود.

در پايان اين مذاکرات موضوع نگرانی کشورمان از وضعيت ايرانيان دستگير شده يا تحت تعقيب توسط دولت آمريکا و ضرورت آزادی فوری آنان به صورت دوجانبه به طرف آمريکايی منتقل شد.

غير از موضوع ايرانيان که به دلايل انسانی با طرف آمريکايی مطرح شد، جمهوری اسلامی ايران در هيچ موضوع ديگری از جمله موضوع افراط‌گرايی و تهديدات داعش با دولت آمريکا مذاکره نمی‌کند."

هم‌چنين قرار است معاونان وزير خارجه ايران و ۱+۵ با محوريت مرور مذاکرات هسته‌ای با يکديگر ديدار کنند.

در همين چارچوب پس از مذاکرات سه جانبه يک مقام آمريکايی که نخواست نامش فاش شود در جمع خبرنگاران با بيان اين که ديدارهای سه جانبه به طور فشرده انجام شد، اعلام کرد اختلافات جدی داريم. همه بايد تصميم دشوار بگيرند.

او ادامه داد: نشست کارشناسی در ادامه برگزار نخواهد شد و با ساير کشورها درباره ادامه مذاکرات گفت‌وگو می‌کنيم.

اين مقام آمريکايی گفت که اگر ايران به توافق برسد وارد بازار جهانی خواهد شد.

وی با بيان اين که "با ايران درباره داعش همکاری نمی‌کنيم" افزود: داعش موضوعی جدای از مذاکرات است

هنوز هيچ يک از مقامات کشورمان و مقامات اتحاديه اروپا به طور رسمی درباره پايان مذاکرات اظهارنظری نداشته‌اند.

قرار است ظريف به همراه دکتر حسن روحانی نيويورک را ترک کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016