شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش علی لاريجانی به سخنان کامرون: شما کی هستيد که اينگونه حرف می‌زنيد؟ انگليس ۵ روز پيش در حال جدايی بود

فارس ـ رئيس مجلس سخنان نخست‌وزير انگليس را از روی تفرعن اما با باطنی از اضطراب توصيف کرد و گفت: قدرت شما بيشتر شده که اين‌ چنين سخن می‌گوييد؟ شما ۵ روز پيش کشورتان در حال جدايی بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی که در مراسم روز جهانی گردشگری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به تفرعن کشورهای غربی در فرهنگ که به دليل پيشرفت آنها در حوزه صنعت حاصل شده است، گفت: ما نمونه آن را چندی پيش در سخنان عجيب و غريب نخست‌وزير انگليس در سازمان ملل ديديم، مخصوصا حوزه مربوط به ايران که در آن نوعی تفرعن وجود داشت دستور داد که بايد ايران اين کار را بکند شما چه کسی هستيد که اينگونه حرف می‌زنيد اين بايدها از کجا آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: قدرت شما بيشتر شده که اين‌چنين سخن می‌گوييد؛ شما ۵ روز پيش کشورتان در حال جدايی بود.

رئيس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما نبايد اينگونه صحبت کنيد. شما اضطراب داريد و جريان داعش باعث اين اضطراب است چرا که خودتان کمک کرديد و حالا مشکلی پيش آمده است.

لاريجانی با اشاره به اينکه اضطراب از داعش اضطراب درستی است، گفت: حالا چرا از زبان بايد استفاده می‌کنيد؛ شما نيازمند هستيد و بايد از بستر عقلانی استفاده کنيد.

وی افزود: شما از جريان تروريست ترسيده‌ايد؛ سخنان شما ظاهرا تفرعن است اما باطنش ترس است. شما برای مقابله با تروريست‌ها نيازمند هستيد اما نبايد نيازتان را به طرف مقابل بفروشيد. شما نمی‌توانيد زرنگی کنيد و نيازتان را به عنوان امتياز به ما بفروشيد. اين قابل تفکيک و قابل دريافت است.

رئيس مجلس ادامه داد: به جای پذيرفتن اشتباهات گذشته که به تروريست‌ها کمک کرديد حالا از زبانی استفاده می‌کنيد که منجر به رفع نياز شما نخواهد شد.

لاريجانی با اشاره به اينکه غربی‌ها در سوريه آشفتگی ايجاد کردند، گفت: نکته جالب اينکه امروز با تروريست‌ها برخورد تاکتيکی می‌کنند. نماينده پنتاگون چندی پيش گفت برخورد ما با تروريست‌ها در عراق تاکتيکی و در سوريه راهبردی است.

وی افزود: شما نمی‌خواهيد دولت دموکراتيک عراق قوی شود لذا برخورد شما ريشه‌ای نيست و تنها تاکتيکی است اما در سوريه چون می‌خواهيد دولت مرکزی را سرنگون کنيد می‌گوييد برخورد ما راهبردی است.

رئيس مجلس ادامه داد: معنای اينکه نماينده پنتاگون گفته است ما در عراق تاکتيکی و در سوريه راهبردی برخورد می‌کنيم يعنی چه، معنای واقعی اين است که مسئله تروريست‌ها برای قدرت‌ها مهم نبوده و می‌خواستند از دين ابزاری استفاده کنند.

لاريجانی گفت: به نظر من موضوع ناامنی بر منطقه ادامه پيدا خواهد کرد و البته در اين ميان امن‌ترين کشور ايران است. که توانسته به استقلال قوی و دموکراتيک خود اين مشکلات را هضم کند.

وی افزود: من در اين منطقه شلوغی زيادی می‌بينم و بعيد می‌دانم با اينگونه رفتاری که غربی‌ها دارند و ادعای مبارزه دروغين با تروريسم دارند اين ناآرامی‌ها در منطقه ادامه پيدا کند و اين گرفتاری‌ها سال‌ها ادامه پيدا کند.

رئيس مجلس با اشاره به ائتلاف دروغين کشورهای غربی برای مقابله با داعش گفت: تصميم ما برای مقابله با تروريست روشن است. برخورد ما تاکتيکی نيست و در عراق، سوريه و افغانستان به طور کامل و استراتژيک است.

لاريجانی در ادامه تصريح کرد: دورنمای منطقه آشفتگی سياسی وجود خواهد داشت و البته تروريست نيز رشد خواهد کرد و همين مسئله سبب می‌شود تا برداشت‌های فرهنگی غبارآلود همچنان وجود داشته باشد.

رئيس مجلس در ادامه تصريح کرد: يکی از نتايج بحث توريسم در امنيت ملی کمک به زدودن همين فضای غبارآلود است چرا که به ارتباط بين فرهنگ‌ها کمک می‌کند.

لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينکه امروز بايد از سرمايه مردم استفاده مناسبی شود، گفت: امروز بودجه کشور اجاره نمی‌دهد تا هزينه چشمگيری برای اين مسائل شود و بهتر است تا از سرمايه مردم در اين باره استفاده گردد.

همچنين رئيس مجلس بر ضرورت استفاده از ساختمان‌های بومی در اسکان توريسم‌ها و مسافران تأکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016