یکشنبه 6 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"پای ۴ وزير احمدی نژاد در پرونده بابک زنجانی گير است"

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : اميرعباس سلطانی، عضو کميته پيگيری پرونده «بابک زنجانی» می گويد: زنجانی همچنان همه را بازی داده و هيچ پيشنهاد و راه حلی برای حل و فصل پرونده ارائه نمی کند.

سلطانی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» بيان داشت: پرونده بابک زنجانی فعلا پيشرفت محسوسی نداشته و او هر روز برگ جديدی رو کرده و کار خود را از زندان انجام می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن ابراز نارضايتی از از روند پرونده گفت: در نظر داريم که در کميسيون، مسئولان را احضار کرده و از آنها بخواهيم توضيح دهند که چرا پرونده بگونه ای پيش می رود که تنها به منافع ملی ضربه خورده و چيزی عايد مردم نمی شود.

عضو کميسيون انرژی گفت: زنجانی ۱۳ هزار ميليارد تومان بالا کشيده است، حالا شما حساب کنيد سودش در اين اوضاع چقدر است و چقدر به کشور و مردم ضربه خورده است.

وی اضافه کرد: زنجانی ۱۳ پرونده تخلف مالی داشته و شناسنامه جعلی استفاده می کرده است، متاسفانه باوجود اين تخلفات بازهم نفت را در اختيار او قرار می داده اند.

سلطانی با بيان اينکه پای مسئولان دولت احمدی نژاد در پرونده زنجانی گير است خاطرنشان کرد: سه يا چهار وزير و مسئول دولت احمدی نژاد از جمله وزير دارايی، رئيس بانک مرکزی و وزير نفت در اين مسئله درگير بوده و بايد پاسخگو باشند.

عضو کميته پيگيری پرونده «بابک زنجانی» گفت: اعلام شده است که ۱۰ تن از عوامل زنجانی دستگير شده اند، اين نشان می دهد که او از ما جلوتر است.

وی افزود: اين مسائل حکايت از آن دارد که زنجانی در شرايط مساعدی کارها، اختلاس ها و کاسبی اش را بدون هيچ مانعی مديريت کرده و ادامه می دهد.

سلطانی اضافه کرد: ارتباط با ده نفر در زندان توسط زنجانی نشان می دهد که او در شرايطی مساعد و خوبی زندگی می کند.

وی با بيان اينکه رضا ضراب کارمند بابک زنجانی است گفت: اينکه می گويند ضراب برای پرداخت بدهی زنجانی اعلام امادگی کرده، بازی خود اين آقاست که می خواهد پرونده را به حاشيه بکشاند.

عضو کميسيون انرژی با بيان اينکه روند پرونده بسيار کند است بيان داشت: ۹۰ درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است و او چيزی در ايران ندارد که ما به آن دلخوش باشيم، در واقع ۱۰ درصد اموالی که در ايران دارد صاحب ديگری نيز دارد.

وی افزود: زنجانی شرکت های بزرگ خود را نيز به نام افراد ديگری کرده و مديرعاملان آنها اشخاص ديگری هستند، با همين ترفند توانسته کار کند که نتوانيم اين شرکت ها را مصادره کنيم.

عضو کميسيون انرژی تصريح کرد: زنجانی همه را سرکار گذاشته و هيچ راه حلی ارائه نکرده و حتی طلبکار هم شده و می گويد، من از دولت طلبکارم.

اميرعباس سلطانی با اشاره به افزايش فساد مالی در کشور گفت: در مملکت ما بابک زنجانی ها زيادند، متاسفانه يک سر تمام اختلاس ها، خرابکاری و فسادها به بانک ها می رسد، چراکه نگاه اقتصادی راه انداخته و با گرفتن پول مردم کار ديگری می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016