یکشنبه 6 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سرپرست وزارت علوم: ۴۸۰ بورسيه غير‌قانونی مربی دانشگاه بودند

خانه ملت: سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با تاکيد بر اينکه ملاک در تعيين وضعيت بورسيه‌ها آيين‌نامه وقت است، گفت: از بين هزارو۶۰۰نفری که بورسيه آنها دچار ايراد است حدود ۴۸۰نفر مربيان دانشگاه‌ بوده که به آنها بورس ادامه تحصيل دادند، بر اين اساس پرونده‌های اين تعداد طبق قانون و براساس اعلام ديوان محاسبات، بايد در هيات امنای دانشگاه‌های مربوطه تصميم‌گيری و تصويب شود.

محمدعلی نجفی درباره آخرين وضعيت کميته بررسی مصاديق بورسيه‌ها، افزود: براساس اقداماتی که انجام شده تاکنون سه‌هزارو۷۰۰نفر از دانشجويان مورد بررسی قرار ‌گرفتند که البته اين افراد در سمت‌های مختلفی قرار داشتند به آن معنا که برخی مربيان دانشگاه‌ها بوده که به آنها برای ادامه تحصيل بورس داده‌اند و عده‌ای ديگر کسانی هستند که بورس خارج کشور به آنها داده شده اما بعد از مدتی اين بورس را به داخل تبديل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بررسی‌های اوليه ما نشان می‌دهد که از اين سه‌هزارو۷۰۰نفر، حدود دوهزاروصدنفر طبق ضوابط و آيين‌نامه‌های وقت مشکلی ندارند؛ البته ناگفته نماند که اگر اکنون وزارت علوم بخواهد آيين‌نامه‌ای تنظيم کند شايد سخت‌گيری بيشتری از نظر سطح علمی و معدل داشته باشد به‌گونه‌ای که اين‌ افراد نتوانند براساس آيين‌نامه جديد بورسيه شوند.

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، با بيان اينکه درحال حاضر ملاک اين وزارتخانه برای بررسی وضعيت بورسيه‌ها آيين‌نامه وقت است، يادآور شد: پيش‌بينی و محاسبات اوليه ما نشان می‌دهد که از دوهزاروصدنفر از اين افراد، حدود هزارو۶۰۰نفر از آنها با توجه به آيين‌نامه زمان خود ايرادهايی دارند، به‌گونه‌ای که ممکن است اين ايرادها منجر به محروميت آنها از تحصيل شده يا اينکه در نهايت موجب تبديل بورس به ادامه تحصيل با هزينه شخصی شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، با يادآوری تعيين‌تکليف مربيان دانشگاهی که به آنها بورسيه تعلق گرفته است، افزود: از بين هزارو۶۰۰نفری که بورس آنها دچار ايراد است حدود ۴۸۰نفر مربيان دانشگاه‌ بوده که به آنها بورس ادامه تحصيل دادند، بر اين اساس پرونده‌های اين تعداد طبق قانون و براساس اعلام ديوان محاسبات، بايد در هيات امنای دانشگاه‌های مربوطه تصميم‌گيری و تصويب شود زيرا اين تعداد مربيان، پيمانی بوده و طبق قانون نمی‌توان به مربی پيمانی، بورس تحصيلی داد مگر اينکه هيات امنای دانشگاه آن را تاييد کند.

نجفی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده از دو هفته گذشته، پرونده اين ۴۸۰نفر تفکيک و برای هيات امنای دانشگاه‌ها نيز ارسال شده و حال پرونده‌های ديگر بورسيه‌ها در کميته پنج‌نفره در حال بررسی است.

وی با يادآوری تشکيل کميته‌ای در کميسيون آموزش و تحقيقات برای بررسی وضعيت دانشجويان بورسيه،‌ يادآور شد: کميته‌ای که کميسيون آموزش مجلس تشکيل داده برای نظارت بر کار است و حق دخالت در تصميم‌گيری اجرايی ندارد زيرا از نظر قانون اساسی نيز تفکيک قوا ايجاب می‌کند کار اجرايی و تصميم‌گيری بر عهده بخش اجرايی باشد.

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، تصريح کرد: کميته‌ای که مجلس تشکيل داده حق نظارت بر تصميم‌گيری‌های کميته وزارت علوم را دارد که اين وزارتخانه نيز به آنها اعلام کرده هر اطلاعاتی به‌صورت کتبی يا حضوری در زمينه نظارت بر کار را در اختيارشان قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016