چهارشنبه 9 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: گزارش مکتوبی از رانت ۷ هزار ميليارد تومانی دريافت نکرده‌ام

فارس ـ سخنگوی دولت در حاشيه نشست هيات دولت گفت هنوز چيز مکتوبی درباره پرونده رانت ۷۰۰۰ ميلياردی در دولت قبل دريافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس محمد باقر نوبخت امروز در حاشيه جلسه دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره انتشار برخی از اخبار درباره اختلاف هفت‌هزار ميلياردتومانی ناشی از فروش ارز در زمان دولت دهم گفت: درباره اين مطالب من چيز مکتوبی هنوز دريافت نکردم و قطعاً اگر موضوعی که در ارتباط با دولت قبل است هم مجلس قابليت انعکاس آن را به مراجع ذيصلاح را دارد و هم اگر مرتبط با ما شود به طور حتم اقدام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخيرا ارسلان فتحی پور رئيس کميسيون اقتصادی مجلس خبر داده است که ۳ صراف در سال ۹۰با همکاری بانک مرکزی ۷۰۰۰ميليارد تومان از محل فروش ارز سود کرده‌اند، گزارش اين تخلف در جلسه غيرعلنی مجلس قرائت و به قوه قضائيه برای رسيدگی ارسال شده است.

نوبخت در پاسخ به سؤال ديگری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: هر کشوری و هر يک از طرفين مذاکرات از منظر خود نتيجه و سرعت‌عمل را تحليل می‌کند و ما تا تحقق خواسته‌های ملی خود ادامه خواهيم داد و اگر اين مسئله تحقق پيدا نکند نتيجه مذاکرات برای ما مقبول نخواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال ديگری درباره انتقاد برخی از آمارهای اقتصادی دولت گفت: آنها می‌توانند مطالب خود را بيان کنند اما آنچه در مراجع رسمی صورت می‌گيرد مبانی محاسباتی صحيح و سنجيده‌ای دارد و قابل دفاع است. همچنين صرف تشکيک کردن با بيان اينکه ما اينگونه احساس نمی‌کنيم در منطق اقتصادی نمی‌تواند جايگزين آمارهای محاسباتی و دقيق شود.

سخنگوی دولت درباره اينکه کاهش تورم در بازار و عدم احساس آن در بازار تصريح کرد: کاهش تورم به اين معنی است که بحث افزايش قيمت وجود دارد اما رشد افزايش قيمت تقليل پيدا کرده است.

نوبخت همچنين درباره افزايش قيمت خودرو و نظر وزير صنعت در اين رابطه گفت: فکر می‌کنم از وزير صنعت بايد دعوت کنم تا پاسخگوی سؤالات شما در اين رابطه باشد.

اين اظهارات نوبخت در حالی است که پيش از اين وی از مخالفت دولت با افزايش قيمت خودرو و تکدر خاطر رئيس جمهور خبر داده بود.

وی افزود: سياست کلی دولت حمايت از توليد است و يکی از بخش‌های مهم توليدی ما خودرو است و هرگونه حمايتی که منطقی باشد از صنايع خود انجام می‌دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016