پنجشنبه 10 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عارف: خاتمی هيچ گاه از نظام دور نبوده است


رئيس بنياد اميد ايرانيان گفت: ما برای انتخابات مجلس بنا داريم که ان‌شاءالله از جبهه اصلاحات يک ليست بيرون بيايد بنابراين با يکديگر بايد مشورت می‌کنيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدرضا عارف در حاشيه نشست "چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی" که در بنياد اميد ايرانيان برگزار شد، در ارزيابی خود از نامه سيدمحمد خاتمی به مقام معظم رهبری و ابراز خوشحالی از سلامتی ايشان گفت: آقای خاتمی مانند همه بزرگان به سلامتی مقام معظم رهبری علاقه‌مند بودند و در نامه هم از ايشان احوال‌پرسی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس بنياد اميد ايرانيان در پاسخ به اين پرسش که برخی اين نامه را دليلی برای بازگشت خاتمی به نظام تعبير می‌کنند، گفت: آقای خاتمی هيچ‌گاه از نظام دور نبودند و هميشه خود را عضوی از اين نظام می‌دانستند و در اين کشور ۸ سال رئيس جمهور بودند، قطعا همه ما دغدغه نظام و پيشرفت آن را داريم.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا برای انتخابات مجلس دهم با بزرگان اصلاحات ديداری انجام داده‌ايد، گفت: همه مردم ما بزرگ هستند و ما نيز با همه مذاکره داريم. دغدغه همه ما و دلسوزان مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس است. اين مساله جزو اهداف اصلی ما محسوب شده و سعی می‌کنيم که اکثريت را به دست بياوريم.

رئيس بنياد اميد ايرانيان در پاسخ به اين پرسش که آيا سفرهای جنابعالی برای افتتاح شعب بنياد در استان‌های ديگر آغاز خواهد شد، گفت: بعد از اينکه بنياد اميد ايرانيان در ۴ استان شعبه افتتاح کرد، هيات مديره در حال ارزيابی عملکرد آنهاست. در حال حاضر دو نظريه وجود دارد؛ يکی اينکه با همان سرعت واحدهای استانی افتتاح شود و ديگری اينکه دوستان در ساير استان‌ها فعاليت خود را ادامه دهند.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه روز گذشته آقای محتشم دبيرکل انصار حزب الله در جلسه توجيهی آمران به معروف و نهی از منکر اعلام کرده که به تذکر لسانی اکتفا نمی‌کنيم، ارزيابی شما از چنين حرکت‌های خشونت‌آميزی چيست، اظهار کرد: من به اظهارات آقای محتشم پاسخ نمی‌دهم، ما قانون اساسی و ارزش‌های مشخصی داريم که بايد تلاش کنيم در اين چارچوب خشونت را از جامعه خود و به تدريج از جهان رفع کنيم.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايلنا، مبنی بر اينکه در دولت اصلاحات کفن‌پوشان سر موضوعات مختلف به خيابان آمده و برای دولت بحران ايجاد می‌کردند در طول هشت سال دولت قبل همواره سکوت کرده اما با روی کار آمدن دولت يازدهم مجدد به بحران‌آفرينی برای دولت روی آوردند و ارزيابی شما از عملکرد آنها چيست، اظهار کرد: همه بايد قانون را اجرا کنيم، چراکه اين مساله به نفع همه است. از بی‌قانونی هيچ کس نفعی نمی‌برد، از اين رو توصيه من به همه گروه‌ها، فعالين و دردمندان اين است که در چارچوب قانون فعاليت کنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص اظهارات بنيامين نتانياهو در مجمع عمومی سازمان ملل عليه ايران گفت: ما هيچ وقت او را به رسميت نمی‌شناسيم. ما در مورد رژيم صهيونيستی نظريه شفافی داريم، بنابراين نتانياهو در حدی نيست که بخواهيم در مورد مواضع و اظهاراتش موضع‌گيری کنيم.

اين استاد دانشگاه در مورد مشکلات صنفی تشکل‌های دانشجويی و برخوردهايی که با آنها می‌شود نيز گفت: مسئولان آموزش عالی با رعايت آيين‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بايد از تشکل‌های دانشجوی حمايت و اجازه فعاليت به آنها دهند. از دانشجويان نيز انتظار داريم که در چارچوب قانون فعاليت کنند.

عارف در پاسخ به اين پرسش که آيا در جلسات شورای مشورتی آقای خاتمی برای انتخابات مجلس شرکت می‌کنيد، اظهار کرد: اصلا در اين شورا عضو نيستم. به عبارت ديگر از زمان تشکيل آن در هيچ جلسه‌ای شرکت نکرده‌ام.

وی در خصوص علت عدم حضور خود در اين شورا گفت: آن شورای مشورتی آقای خاتمی است و من نيز خودم شورای مشورتی دارم، ما برای انتخابات مجلس بنا داريم که ان‌شاءالله از جبهه اصلاحات يک ليست بيرون بيايد بنابراين با يکديگر بايد مشورت می‌کنيم. توصيه من به خواهران و برادران اصول‌گرا اين است که با ارائه يک ليست در انتخابات موجب پرشور شدن و افزايش مشارکت مردمی شوند.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا در صورت دعوت از شما توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای حضور در کميته انتخابات اين دعوت را می‌پذيريد يا خير گفت: ما قطعا تعامل خواهيم داشت و اکنون نيز به صورت غيررسمی تعامل خوبی با تمامی جريانات داريم.

عارف تاکيد کرد: نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اگر اصول‌گرايان نيز در مورد انتخابات مجلس دعوت کنند قطعا ما با آنها تعامل خواهيم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016