دوشنبه 14 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یگانه صالحی، خبرنگار پیشین روزنامه نشنال آزاد شد

روزنامه‌های نشنال ابوظبی و واشنگتن پست آمریکا خبر از آزادی یگانه صالحی، خبرنگار پیشین نشنال و همسر جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی واشنگتن پست در ایران را منتشر کردند. صالحی با قرار وثیقه آزاد شده است.

روزنامه نشنال، چاپ ابوظبی از آزادی یگانه صالحی، همکار پیشین این روزنامه و همسر جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در ایران خبر داد. به نوشته نشنال، صالحی با قرار وثیقه آزاد شده در حالی که همسرش همچنان در زندان به‌سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز دوشنبه (۱۴ مهر/ ۶ اکتبر)، نشنال این خبر را به نقل از علی رضائیان، برادر جیسون رضائیان نوشته و آورده است که یگانه صالحی، گزارشگر ۳۰ ساله اواخر هفته گذشته آزاد شد.

بنا بر این گزارش، علی رضائیان گفته است که هر دو "به لحاظ فیزیکی" سالم هستند و صالحی اخیرا اجازه ملاقات با همسر خود را یافته است. جیسون رضائیان، ۳۸ ساله از تابعیت آمریکایی و ایرانی برخوردار است.

این دو در ۲۲ ژوئیه (دو ماه و نیم پیش) در تهران دستگیر شدند. همراه آنها یک عکاس خبری زن ایرانی ـ آمریکایی نیز به همراه همسر خبرنگارش دستگیر شدند. این دو خبرنگار سپس با قرار وثیقه آزاد شدند. مقام‌های ایران علت دستگیری این چهار خبرنگار را روشن نکردند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد، نتوانسته با مقام‌های ایران در مورد آزادی یگانه صالحی تماس حاصل کرده و کسب اطلاع کند. گزارشی نیز در این زمینه در رسانه‌های ایران به چاپ نرسیده است.

گزارش واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن‌پست نیز در گزارشی خبر آزادی یگانه صالحی داده و می‌نویسد، خانواده او گفته‌اند، از این که یگانه به قید وثیقه آزاد شده سپاسگزارند. آنها با ذکر این که جیسون رضائیان هیچ‌گونه جرمی انجام نداده ابراز امیدواری کرده‌اند که دولت ایران به این نتیجه برسد که او نیز باید آزاد شود.

ماه گذشته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران ماه گذشته در گفت‌وگو با رادیو NPR گفت، رضائیان به دلیل "کاری که به عنوان یک شهروند ایرانی انجام داد" مورد بازخواست قرار گرفت.

واشنگتن ‌پست می‌نویسد، ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و به همین دلیل تقاضای وزارت خارجه آمریکا برای آزادی رضائیان و افرادی که با او دستگیر شدند را نپذیرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016