شنبه 19 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اولويت های مهم وزارت اطلاعات از زبان علوی

وزير اطلاعات گفت: سياست اصلی ما که برگرفته از تدابير کلان حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و روح کلی قانون وزارت اطلاعات است؛ افزايش چتر اطلاعاتی در تمامی عرصه‌های اطلاعاتی اعم از داخلی و خارجی و صيانت از منافع ملی نخبگان و شخصيت‌های کشور است .

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمود علوی وزير اطلاعات در گفت‌وگويی با ويژه‌نامه ۳۰ سال مجاهدت‌های خاموش گفت: سياست اصلی ما که برگرفته از تدابير کلان حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و روح کلی قانون وزارت اطلاعات است، افزايش چتر اطلاعاتی در تمامی عرصه‌های اطلاعاتی اعم از داخلی و خارجی، صيانت از منافع ملی نخبگان و شخصيت‌های کشور با حداقل هزينه و حداکثر دستاورد اطلاعاتی است در اين چارچوب تمامی اقدامات اطلاعاتی در چارچوب شرع قانون و اخلاق پيگيری می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر مهمترين اولويت کاری وزارت اطلاعات در ميان همه وظايف تعريف شده قانونی، گفت: مهم‌ترين اولويت‌های کاری وزارت اطلاعات شامل تعميق اقدامات اطلاعاتی در حوزه‌های داخلی و خارجی و توجه به مأموريت‌های ذاتی واجا، تقويت نيروی انسانی و افزايش سطح آگاهی کارکنان واجا متناسب با شرايط روز و آينده، مقابله جدی با هرگونه توطئه و اقدام دشمن و افزايش توليد فرآورده‌های تحليلی و توصيفی در خصوص موضوعات امنيتی و اطلاعاتی است.

حجت‌الاسلام علوی در ارزيابی ايده اطلاعات مردمی و نقش مردم در موفقيت‌های اطلاعاتی گفت: اطلاعات مردمی ايده خوبی است و اعتقاد داريم وزارت اطلاعات از مردم و برای مردم است، پس هر چه به مردم اهميت داده شود کشور از امنيت پايدارتری برخوردار خواهد بود.

او در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه به عنوان وزير اطلاعات که متولی اصلی‌ترين فعاليت‌های اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ايران برعهده داريد، مهمترين حساسيت‌های اطلاعاتی و امنيتی که مردم بايد به آن واقف باشند را چه می‌دانيد، گفت: پشتيبانی کامل از ولايت فقيه و حمايت عملی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، حفظ هوشياری مردم در مقابل توطئه‌های دشمن و حفظ وحدت، توجه به همبستگی و انسجام ملی توسط آحاد مردم، گروه‌های سياسی و اقشار جامعه و توجه به منافع ملی و سرمايه‌‌های اجتماعی کشور.

او همچنين در پاسخ به اين سوال مبنی بر آينده اطلاعات و چالش‌های فراروی وزارت اطلاعات در ايران گفت:‌ اين سوال از دو بخش تشکيل شده بخش اول مربوط به آينده اطلاعات به مفهوم کلی است که پيش‌بينی می‌شود اطلاعات نيز مانند هر مقوله ديگری از پيچيدگی برخوردار خواهد شد و بايد متناسب با شرايط و متغيرهای آتی تعبير شود بنابراين اطلاعات مفهوم سنتی خود را از دست خواهد داد و ما به دنيای پسااطلاعات وارد خواهيم شد که در اينجا قدرت نرم از اهميت ويژه‌ای برخوردار خواهد شد.

وزير اطلاعات ادامه داد: بخش دوم سوال مربوط به چالش‌های فراروی ماست که بايد گفت قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران با ديگر حکومت‌ها متفاوت است و ولايت فقيه به عنوان مقوم اصلی است علاوه بر آن قدرت کشور ما مبتنی بر مردم است و هر متغيری که در جدايی مردم از نظام مؤثر باشد می‌تواند امنيت ملی را دچار چالش کند و برعکس متغيرهايی که به انسجام جامعه و حکومت بينجامد به عنوان فرصت اطلاعاتی مورد توجه خواهد بود.

نکته پايانی اينکه قطعا قدرت اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ايران هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی بيشتر می‌شود و جمهوری اسلامی ايران قدرت اصلی منطقه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016