سه شنبه 29 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تأثیر اسیدپاشی‌های اصفهان در تعدیل طرح نهی از منکر مجلس

خبرگزاری آنا: نمايندگان مجلس، مواد ۵ و ۶ طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر را مورد بررسی قرار داده و به تصويب رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، وکلای ملت در اين طرح مصوب کردند که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان معترض حيثيت، جان، مال، مسکن، شغل و حريم خصوصی و حقوق اشخاص گرديد، مگر به حکم مرجع قضايی يا به موجب قانون.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين بر اساس اين مصوبه، اماکنی که بدون تجسس در معرض ديد عموم قرار می‌گيرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بيمارستان‌ها و نيز وسايل نقليه مشمول حريم خصوصی موضوع اين قانون نيست.

مجلسی‌ها ماده ۵ و تبصره آن را با ۱۴۱ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماينده حاضر در صحن علنی پارلمان تصويب کردند.

همچنين در ادامه جلسه علنی امروز ماده ۶ اين طرح تصويب شد. بر اين اساس هيچ شخص يا گروهی حق ندارند به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبيل توهين، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت نمايد. مرتکب طبق قانون مجازات می‌شود.

نمايندگان مجلس با ۱۵۵ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۳ رای ممتنع با اين ماده موافقت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016