چهارشنبه 30 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تجمع دانشجويان علم و صنعت در اعتراض به اسيدپاشی

دانشجويان دانشگاه علم و صنعت روز سه شنبه ۲۹ مهر در اعتراض به اسيد پاشی های اخير در اصفهان تجمع کردند.

“ايجاد احساس عدم امنيت به چه قيمتی؟” از جمله شعارهای شرکت کنندگان در اين تجمع بود. همچنين در اين تجمع بيانيه ای از سوی تجمع کنندگان صادر شد.

به گزارش دانشجونيوز، دانشجويان در بخشی از بيانيه خود آورده اند: اسيد تنها پوست و گوشت را نمی‌سوزاند، بلکه تمام آرزوها و آينده‌ی يک انسان را راهی نيستی می‌کند، تا ندانيم خبر فوت يکی از قربانيان اسيدپاشی اسفناک‌تر است يا خبر افزودن شدن يک مورد به ليست قربانيان آن؛ يک موردی که تنها يک عدد نيست، يک انسان است با تمام آرزوها، رؤياها و آينده‌های ممکنش؛ به همين دليل است که از سال ۱۳۳۷ مطابق قانون اسيدپاشی يکی از سخت‌ترين مجازات‌ها را در پی دارد.

امضاکنندگان اين بيانيه در پايان خواهان پيگيری، شناسايی و مجازات هر چه سريعتر عوامل اين جنايات شده اند و از مسئولين وزارت بهداشت تقاضا کرده اند که نسبت به تسهيل و تسريع فرآيند درمان قربانيان اين جنايات اقدام نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



گفتنی است، در هفته های اخير اسيدپاشی بر روی صورت دختران اصفهانی و عدم واکنش مناسب مراجع قضائی و انتظامی در حالی رخ داده است، که مجلس شورای اسلامی مشغول تصويب طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر است.

متن کامل بيانيه ی دانشجويان دانشگاه علم و صنعت در ادامه می آيد:

چه سهمناک‌اند وقايعی که انسان را پيش از فرارسيدن اجلش به آرزوی مرگ دچار می‌کند؛ آرزوی مرگی برآمده از نااميدی مطلق انسان نسبت به آينده‌ی خويش؛ نااميدی از هرآنچه ممکن بود بشود و ديگر نخواهد شد.

اسيد تنها پوست و گوشت را نمی‌سوزاند، بلکه تمام آرزوها و آينده‌ی يک انسان را راهی نيستی می‌کند، تا ندانيم خبر فوت يکی از قربانيان اسيدپاشی اسفناک‌تر است يا خبر افزودن شدن يک مورد به ليست قربانيان آن؛ يک موردی که تنها يک عدد نيست، يک انسان است با تمام آرزوها، رؤياها و آينده‌های ممکنش؛ به همين دليل است که از سال ۱۳۳۷ مطابق قانون اسيدپاشی يکی از سخت‌ترين مجازات‌ها را در پی دارد.

حال که اين روزها تيتر بسياری از رسانه‌ها خبر هولناک اسيدپاشی در خيابان‌های اصفهان است و موجی از احساس عدم امنيت در ميان مردم اصفهان و در شعاعی بزرگتر مردم تمامی شهرهای ايران پراکنده شده‌است، ما دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ضمن ابراز همدردی خويش با قربانيان و خانواده‌هايشان، پيش از هر چيز از کليه‌ی مسئولين انتظامی، قضايی و امنيتی، تقاضا داريم برای تحقق اصل عدالت که از اصول اوليه‌ی هر جامعه‌ی انسانی است، هر چه سريع‌تر نسبت به پيگيری، شناسايی و مجازات عوامل اين جنايات و همچنين پيشگيری از تکرار اين دست اقدامات در ساير شهرها، وارد عمل شوند؛ چرا که وقوع چنين جناياتی باعث گسترش احساس عدم امنيت در جامعه خواهدشد.

در ادامه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کليه‌ی مسئولين ذيربط تقاضا داريم نسبت به تسهيل و تسريع فرآيند درمان قربانيان اين جنايات اقدام نمايند.

و در پايان از مسئولين محترم تقاضا داريم با اعلام همدردی و دلجويی از قربانيان و خانواده‌هايشان مرهمی بر دل داغدار ستم‌ديده‌يشان باشد.

به اميد تحقق جامعه‌ی امن و عاری از هر نوع وحشت برای همه‌ی شهروندان.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016