چهارشنبه 30 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تجمع در تهران و اصفهان در اعتراض به "بی‌توجهی" به اسيدپاشی‌ها

بنا بر گزارش‌های دريافتی، بامداد امروز، چهارشنبه سی‌ام مهر، تجمعاتی در اعتراض به "کم‌توجهی" مجلس به مسئله اسيدپاشی در تهران و اصفهان شکل گرفته‌است و در تهران معترضان هم‌اينک در محاصره نيروهای امنيتی قرار گرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ گزارش‌ها حاکی است که تجمع تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی و تجمع در اصفهان در مقابل دادگستری اين شهر در خيابان نيکبخت جريان دارد.

يکی از شرکت‌کنندگان در تجمع تهران در گفت‌وگو با راديو فردا از ضرب و شتم محمد نوری‌زاد، نويسنده و فيلمساز منتقد حکومت ايران، توسط «لباس‌شخصی‌ها» در جريان اين تجمع خبر می‌دهد و به گفته او آقای نوری‌زاد پس از اين ضرب و شتم، توسط مأموران دستگير و به کلانتری بهارستان برده شده است.

اين شرکت‌کننده در تجمع تهران، تعداد شرکت‌کنندگان در حرکت اعتراضی در مقابل مجلس را «حدود ۲۰۰ نفر» برآورد کرد و گفت که اين افراد خواستار حمايت مجلس و رسيدگی اين نهاد به معضل اسيدپاشی هستند.

کلیک کنید: [تجمع مردم اصفهان و تهران در اعتراض به اسیدپاشی به زنان (ویدئو)]

به گفته او، تاکنون هيچ‌يک از نمايندگان مجلس «اعتنا و توجهی» به اين تجمع يا درخواست‌های معترضان نکرده‌است؛ وی اما خبر داد در حالی که تجمع‌کنندگان به سمت پايين ميدان بهارستان در حرکت‌اند برخورد نيروی انتظامی با آنها نيز شروع شده‌است.

او در ادامه گفت که عابران در خيابان‌های اطراف نيز از اين تجمع اعلام حمايت می‌کنند اما نيروی انتظامی «اجازه پيوستن مردم به جمعيت را نمی‌دهد.»

بنا بر گزارش‌ها، نسرين ستوده، وکيل دادگستری، و پيمان عارف، از فعالان سياسی، نيز در اين تجمع شرکت دارند و تجمع‌کنندگان در حالی که در محاصره نيروهای امنيتی و انتظامی قرار دارند شعارهايی چون «اسيدپاشی جنايت» و «ننگ ماست ننگ ماست، مجلس شورای ما» سر می‌دهند.

از اصفهان نيز خبر می‌رسد که تجمع‌کنندگان در برابر ساختمان دادگستری اين شهر شعارهايی چون «اين سکوت، حمايت از داعش است» سر داده‌اند.

«زاينده‌رود خشک شده، اسيدپاشی مد شده» و «ای کم‌تر از داعشی، اسيد به ما می‌پاشی» از ديگر شعارهايی است که در تجمع اعتراضی اصفهان شنيده می‌شود.

در هفته‌های اخير خبرهای متعددی مربوط به اسيدپاشی يه صورت و بدن دختران در اصفهان منتشر شده که تاکنون هم از تعداد اين موارد، هم انگيزه اسيدپاشان، و هم دستگير شدن يا نشدن مرتکبان به اين عمل خبرهای مختلف و گاه ضد و نقيضی مخابره شده‌است.

پيش از اين يک منبع مطلع در اصفهان به راديو فردا گفته بود که جوان، کم‌حجاب و زيبا بودن، مشخصه مشترک زنانی است که اخيرا در اين شهر با اسيد هدف حمله قرار گرفته‌اند.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه، اما می‌گويد که ارتباط اسيدپاشی‌ها با بی‌حجابی تأييد نشده‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016